Perswazyjność komunikatów reklamowych na podstawie lingwistycznej teorii Romana Jakobsona

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Kosińska, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-11-22T19:25:38Z
dc.date.available 2013-11-22T19:25:38Z
dc.date.issued 2010-07-06 14:39:47
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1683
dc.description.abstract W dobie dominacji technicznych środków komunikacji oraz ciągle doskonalonych sposobów przekazu informacji jesteśmy stale poddawani wpływowi różnych komunikatów. Jednym z nich jest reklama. Jest ona tak powszechna, że przestajemy ją postrzegać jako oddzielny element życia. W pracy poruszono temat perswazji komunikatów reklamowych oraz to, czy jesteśmy podatni na komunikaty, które ciągle nakłaniają nas do określonych zachowań. Sformułowano następujący problem badawczy: czy istnieje bezpośredni związek między siłą przekonywania reklamy a jej zawartością tekstową (językiem)? Badaniem za pomocą kwestionariusza ankiet zostało objętych 34 studentów z dwóch grup zaocznych i dziennych. W większości przypadków reklamy nie są dla nas denerwujące, raczej obojętne. Nie staramy się nimi kierować przy wyborze produktu tylko i wyłącznie informacjami zawartymi w reklamach, być może dlatego, że nie postrzegamy ich jako wiarygodne. Reklama może pomóc w wyborze, lecz nie stanowi wyznacznika i jedynego kryterium dla danego produktu. Tekst w reklamie stanowi ważny element i może być nośnikiem komunikatów perswazyjnych, zwłaszcza dla kobiet. Z drugiej strony ponad połowa ankietowanych nie pamięta argumentów zastosowanych w przekazie reklamowym, nie widzi też związku zakupionych produktów z ich reklamami. Najbardziej przemawiają reklamy oryginalne (nieszablonowe) i z humorem. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject społeczeństwo informacyjne pl
dc.subject marketing pl
dc.subject reklama pl
dc.subject język reklamy pl
dc.title Perswazyjność komunikatów reklamowych na podstawie lingwistycznej teorii Romana Jakobsona pl
dc.title.alternative The persuasive character of advertisemants on the basis of the Roman Jakobson`s linguistic theory pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-22T08:36:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info