Percepcja reklamy, a kształtowanie zachowań konsumentów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Dąbrowski, Maciej
dc.date.accessioned 2013-11-23T15:46:30Z
dc.date.available 2013-11-23T15:46:30Z
dc.date.issued 2010-07-10 18:54:24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1712
dc.description.abstract Celem pracy jest ocena reakcji konsumentów na przekazy reklamowe. Jest to próba odpowiedzi na pytania: Czy dobór i układ elementów przekazu zmienia odbiór reklam przez odbiorców? Jak układ elementów przekazu wpływa na zapamiętywanie treści? Czy nie przestrzeganie standardów budowy przekazu powoduje, że reklama nie zostanie zauważona przez docelowych odbiorców? Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono reklamie jako istotnemu narzędziu w procesie komunikacji z grupą docelową. Przedstawiono umiejscowienie reklamy w strukturze promotion – mix w literaturze przedmiotu. Zawarto podstawowe informacje o genezie, pojęciu funkcjach oraz rodzajach reklam. Opisano ponadto role przekazu reklamowego i medium reklamy w procesie komunikacji marketingowej oraz strukturę przekazu reklamowego. Rozdział drugi przedstawia wpływ postrzegania przekazu reklamowego na zachowania konsumentów. Rozdział trzeci opisuje percepcje reklamy w świetle wtórnych źródeł informacji. Przedstawia odbiór reklamy przez Polaków jak również percepcje elementów reklamy. Rozdział czwarty opiera się na analizie badań pierwotnych, w których zastosowano anonimową ankietę oraz stworzone przez autora pracy reklamy produktów firmy Sapphireoraz Schwarzkopf & Henkel. Ankietę przeprowadzono na grupie 68 studentów WSB – NLU w Nowym Sączu. Rezultaty badań pozwalają potwierdzić, że wykorzystanie właściwie dobranych elementów przekazu oraz ich rozmieszczenie w przekazie zwiększa stopień jego zapamiętywalności oraz podnosi szanse na zauważenie go przez odbiorców. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject promocja pl
dc.subject reklama pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject percepcja pl
dc.title Percepcja reklamy, a kształtowanie zachowań konsumentów pl
dc.title.alternative Perception of advertising, and shaping consumer behavior pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-23T10:33:30Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info