Polskie kluby piłkarskie - produkt marketingowy czy arena politycznych rozgrywek

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matyja, Rafał
dc.contributor.author Ziemnik, Łukasz
dc.date.accessioned 2013-11-23T15:59:18Z
dc.date.available 2013-11-23T15:59:18Z
dc.date.issued 2010-07-14 08:57:56
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1713
dc.description.abstract W pracy starano się przedstawić funkcjonowanie klubów piłkarskich dwóch najlepszych poziomów rozgrywkowych Ekstraklasy oraz I ligi w kontekście analizy nacisków polityków na władze piłkarskie. Podjęto się analizy źródeł finansowania polskich klubów piłkarskich na szczeblu dwóch najwyższych lig. Pozwoli to otrzymać odpowiedź na pytanie, czy polskie kluby poradziłyby sobie bez dofinansowania gmin, a także, czy kluby piłkarskie w naszym kraju potrafiłyby przetrwać bez prywatnego kapitału. Warto też postawić pytanie, czy możliwe jest aby nasza rodzima liga piłkarska poradziłaby sobie z wymogami finansowymi bez prywatnych inwestorów. Na ile budżety klubów, które są dotowane z pieniędzy miast i gmin pozwoliłyby funkcjonować drużynom Ekstraklasy. W pracy opisano także marketing sportowy, który stał się nieodłącznym elementem naszego świata futbolowego, jest obecnie niezawodnym narzędziem dla prywatnych właścicieli i sponsorów strategicznych. Mało jest na naszym rynku właścicieli klubów piłkarskich, którzy inwestują duże pieniądze (w wielu przypadkach od kilku do kilkunastu milionów Euro rocznie) i czynią to jedynie z chęcią zaspokojenia własnych sportowych ambicji. Piłka nożna w naszym kraju pochłania nakłady finansowe, które nie śniły się właścicielom klubów koszykarskich czy siatkarskich. Wystarczy porównać budżety najmocniejszych klubów piłkarskich z przedstawicielami innych dyscyplin w naszym kraju. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kluby piłkarskie pl
dc.subject marketing sportowy pl
dc.subject sport pl
dc.subject prawo pl
dc.subject finansowanie sportu pl
dc.subject polityka pl
dc.title Polskie kluby piłkarskie - produkt marketingowy czy arena politycznych rozgrywek pl
dc.title.alternative The Polish football club - marketing product or arena of political play pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-23T10:33:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info