Analiza etnograficzna zachowań konsumentów usług SPA

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Mazur, Maria
dc.date.accessioned 2013-11-27T10:12:53Z
dc.date.available 2013-11-27T10:12:53Z
dc.date.issued 2010-09-02 14:27:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1784
dc.description.abstract Odpoczynek w SPA to ciągle jeszcze atrakcja dla nielicznych, którzy sporo płacąc za swój wybór, wymagają wysokiej jakości obsługi. W pracy zaprezentowano wyniki badań jakościowych, których celem było stworzenie portretu klienta usług SPA, poznanie jak traktuje on tego typu usługę i jak zachowuje się podczas jej konsumpcji. Do uzyskania wyników tych badań wykorzystana została metodologia etnograficzna. W tej metodzie badawczej istotne są postawione problemy, nie zaś hipotezy. Przedmiotem pracy są zatem zachowania konsumentów usług SPA. W badaniach starano się poznać i zrozumieć styl życia tej grupy i przeanalizować różne typy zachowań w jej obrębie. Wszystko to miało posłużyć znalezieniu odpowiedzi na pytanie jaki jest klient SPA. Jakie są jego cechy charakterystyczne, jakie są dominujące preferencje i jakie najważniejsze oczekiwania. Stworzenie takiego „typowego” klienta ma służyć temu, by łatwiej do niego dotrzeć i dzięki temu lepiej zaspokoić jego potrzeby. W pracy wykorzystano metodę obserwacji wspieraną wywiadem, tworząc obraz oparty na badaniu dwudziestu kobiet. Próbę dobrano celowo, a wyznacznikiem było korzystanie z usług SPA. Podsumowując badania można stwierdzić, iż nie ma jednego, konkretnego typu zachowań konsumentów usług SPA. Niemniej, jest sporo cech osobowościowych, które łączą badane konsumentki i te właśnie cechy skłoniły je do korzystania z tych usług. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject usługi turystyczne pl
dc.subject jakość usług pl
dc.subject etnografia pl
dc.subject badania etnograficzne pl
dc.subject konsument pl
dc.subject badania konsumenckie pl
dc.title Analiza etnograficzna zachowań konsumentów usług SPA pl
dc.title.alternative Ethnographic analysis of consumers behaviour using SPA services pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-26T14:32:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info