dc.contributor.advisor |
Jaki, Andrzej |
|
dc.contributor.author |
Kiwior, Paulina |
|
dc.date.accessioned |
2013-11-28T09:12:53Z |
|
dc.date.available |
2013-11-28T09:12:53Z |
|
dc.date.issued |
2010-09-29 20:49:20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/1811 |
|
dc.description.abstract |
Skierowanie uwagi na problemy decyzyjne w przedsiębiorstwie stało się zasadniczym celem niniejszej pracy. W tym celu został przedstawiony szereg aspektów i narzędzi, które odpowiednio zrozumiane i wykorzystane pozwolą osiągać przewagę
konkurencyjną. Główny nacisk został położony na przedsiębiorstwo i analizę jego działalności w obszarach pozwalających na osiągnięcie wspomnianej przewagi poprzez realizację celów strategicznych firmy.
Po przeprowadzonej analizie NG2 S.A. widzimy, że grupa w dalszym ciągu będzie konsekwentnie rozwijać sieć sprzedaży i otwierać nowe sklepy, w rzeczywistości takie są założenia zarządu spółki. Przejmowanie kolejnych sklepów franczyzowych oraz selektywność w doborze lokalizacji pozwoli na dalszy wzrost sprzedaży obuwia i powiększanie udziału w rynku. Wielkość krajowego rynku obuwniczego szacowana jest na 8 mld zł. Grupa Kapitałowa NG2 jest liderem w branży z udziałem w rynku na poziomie 12-13%. W ciągu najbliższych trzech lat NG2 stawia sobie za cel udział w rynku obuwia powyżej 20%. Zgodnie z otrzymanymi danymi jest to bardzo realny wynik pamiętając, że przychody zwiększyły się z 2008 do 2009 roku o ponad 22%. Przedstawiona analiza nie udziela odpowiedzi na pytania dotyczące dalszych zmian w strukturze grupy oraz ewentualnych zmian procesów zachodzących w spółce. Jednak obserwując poszczególne wskaźniki możemy wnioskować, iż będzie miała miejsce dalsza automatyzacja procesów, co obniży koszty jednostkowe i koszty pracy. Natomiast z informacji udzielonych akcjonariuszom wiemy, że grupa NG2 planuje dalej poszerzać sieć sprzedaży detalicznej CCC, BOTI i Quazi aż do 1000 salonów w Polsce i 70 salonów w Czechach. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynku |
pl |
dc.subject |
analiza ekonomiczna |
pl |
dc.subject |
analiza finansowa w przedsiębiorstwie |
pl |
dc.subject |
analiza strategiczna |
pl |
dc.subject |
formy prawne przedsiębiorstw |
pl |
dc.subject |
organizacja przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
rynek obuwniczy |
pl |
dc.subject |
sprzedaż detaliczna |
pl |
dc.title |
Analiza funkcjonowania i możliwości rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie New Gate Group |
pl |
dc.title.alternative |
An analysis of the functioning and possibility of development of a company as exemplified by New Gate Group |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-11-26T14:32:54Z |
|