dc.description.abstract |
Praca poświęcona jest orientacji marketingowej w ING Banku Śląskim S.A. Celem
pracy jest identyfikacja znaczenia orientacji marketingowej w sektorze usług bankowych,
rozpoznanie możliwości i działań w zakresie stosowania orientacji marketingowej. Celem pracy jest także analiza kształtowania orientacji marketingowej w Banku Śląskim.
ING Bank Śląski S.A. swoją działalność ukierunkowuje na klienta a przede
wszystkim na zaspakajanie jego potrzeb. Wszystkie działania zmierzają do budowania
pozytywnych relacji Banku z klientem. Bank w swojej strategii i działaniach stara się
uwzględniać potrzeby i oczekiwania klientów. Dostosowuje swoją ofertę zarówno
produktową jak i usługową do zaspokojenia wszystkich zgłaszanych potrzeb.
W działaniach operacyjnych wykorzystywane są nowoczesne instrumenty marketingowe,
a zwłaszcza instrumenty marketingu – mix. Mają one za zadanie eksponowanie
najlepszych cech produktu i usługi, swoją atrakcyjnością przyciągać uwagę
i zainteresowanie klientów. Dużą uwagę Bank przywiązuje do profesjonalnej obsługi,
w tym celu prowadzi regularne szkolenia, które mają za zadanie podnoszenie kwalifikacji
personelu zwłaszcza zajmującego się bezpośrednią obsługą klientów. Profesjonalna obsługa klientów jest bardzo istotnym elementem w strategii Banku, gdyż wpływa na
przyszłe decyzje klientów związane z Bankiem. Źle obsłużony klient wcześniej czy
później zrezygnuje z usług Banku i wybierze ten Bank, który będzie spełniał jego
oczekiwanie w zakresie obsługi. |
pl |