Wykorzystanie strategicznej karty wyników wg H.R. Friedaga i W. Schmidta w procesie opracowywania i wdrażania strategii przedsiębiorstwa Fabryka Wag Kalisto Sp. z o. o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Wenclewski, Paweł
dc.date.accessioned 2013-12-05T10:16:22Z
dc.date.available 2013-12-05T10:16:22Z
dc.date.issued 2013-09-15 23:08:56
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2023
dc.description.abstract Przedmiotem pracy magisterskiej jest opracowanie nowej strategii przedsiębiorstwa Fabryka Wag Kalisto Sp. z o. o., będącego producentem wag samochodowych. Narzędziem, jakie wykorzystano do tego celu jest strategiczna karta wyników stworzona przez H. R. Friedaga i W. Schmidta. Za podstawę do obrania odpowiedniej strategii posłużyła analiza ukazująca aktualną pozycję przedsiębiorstwa oraz sytuacja w jego otoczeniu. Wynikiem powstałej strategii jest przełożenie misji i wizji firmy na konkretne działania przydzielone do odpowiednich zespołów projektowych. Działania te mają być realizowane w kontekście osiągnięcia głównego celu jakim jest pozycja lidera na rynku wag samochodowych w Polsce. Okazuje się, że do osiągnięcia tego celu niezbędne jest integrowanie działań i procedur w całej firmie. Wszystkie jednostki i zespoły projektowe muszą być swoimi działaniami nastawione na realizację strategii. Jednak nawet najlepiej zaplanowana strategia nie daje gwarancji sukcesu. Wszystko zależy od ludzi, ich umiejętności do rozwiązywania problemów oraz szybkiego reagowania na zmiany w otoczeniu. pl
dc.description.abstract The subject of this Masters Dissertation is to device a new company’s strategy for “Kalisto” Scales Factory ltd., which is a producer of car scales. The main instrument used for this purpose, is a Balanced Scorecard, developed by H. R. Friedag and W. Schmidt. As a basis for selecting an appropriate strategy, an analysis showing the company’s current position and situation in its environment was chosen. The result of created strategy is translating of company’s mission and vision into specific actions assigned to the appropriate development teams. These actions are to be undertaken in the context of achieving the main goal, which is the leading position on the market of car scales in Poland. It appears that to achieve this goal, it is necessary to integrate operations and procedures throughout the company. All units and development teams have to set their actions on achieving the strategy. However, even the best-planned strategy does not guarantee a full success. Everything depends on the people, their abilities to solve problems and respond quickly to changes in the environment. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia pl
dc.subject karta wyników pl
dc.subject projekt pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject perspektywa pl
dc.subject działanie pl
dc.subject analiza pl
dc.subject wskaźnik pl
dc.subject strategy pl
dc.subject balanced scorecard pl
dc.subject project pl
dc.subject management pl
dc.subject perspective pl
dc.subject action pl
dc.subject analysis pl
dc.subject indicator pl
dc.title Wykorzystanie strategicznej karty wyników wg H.R. Friedaga i W. Schmidta w procesie opracowywania i wdrażania strategii przedsiębiorstwa Fabryka Wag Kalisto Sp. z o. o. pl
dc.title.alternative Application the Balanced Scorecard by H.R Friedag and W. Schmidt in the development and implementation of the corporate strategy of "Kalisto" Scales Factory ltd. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-05T09:44:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info