Abstract:
Celem pracy było ukazanie przemian, jakie zaszły szczególnie w polskich mediach po roku `89. Należy zwrócić uwagę na system aktów prawnych wydawanych w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania mediów. W Polsce o prawidłowe funkcjonowanie systemu medialnego dba Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej również wprowadziło w tym względzie zmiany. Wspólnota wydaje dyrektywy, które jasno określają kierunek działania mediów w krajach członkowskich. Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym. Zdobywanie, przekazywanie i odbieranie informacji odbywa się szybko, sprawnie i na poziomie zaawansowanych technik cyfrowych. To z pewnością znak czasu. Nie zawsze jednak tak to wyglądało. Przegląd zgromadzonego i zaprezentowanego materiału dowodzi, że to co jest
i było wspólne dla mediów formujących się przez stulecia, a także i dzisiaj,
to komunikowanie jako podstawowy i naturalny proces medialny.