Analiza otoczenia konkurencyjnego firmy transportowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Kantor, Sylwia
dc.date.accessioned 2013-12-10T15:36:47Z
dc.date.available 2013-12-10T15:36:47Z
dc.date.issued 2013-07-25 08:30:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2172
dc.description.abstract W pracy przedstawiono charakterystykę współczesnego otoczenia przedsiębiorstwa oraz opisano jaką rolę odgrywa w zarządzaniu. Opisane również zostało otoczenie bliższe (mikrootoczenie) oraz otoczenie dalsze (makrotoczenie) organizacji. W pracy również poruszona została tematyka dotycząca konkurencji oraz współpracy przedsiębiorstw. Celem pracy była analiza otoczenia konkurencyjnego firmy kurierskiej DHL w Polsce. Do analizy otoczenia konkurencyjnego wykorzystano metody takie jak: profil ekonomiczny sektora, model Portera, ocena atrakcyjności sektora, mapa grup strategicznych, punktowa ocena czynników zewnętrznych, krzywa doświadczeń, cykl życia sektora. Analiza ta wykazała, iż sektor usług kurierskich jest sektorem dojrzałym oraz atrakcyjnym co ma wpływ na konkurencyjność funkcjonujących na nim podmiotów. Analiza ta jednocześnie potwierdziła hipotezę, która została przyjęta w pracy. pl
dc.description.abstract In my thesis I presented the characteristics of contemporary business environment as well as its role in managing in an enterprise. What is more, I described environmental scanning and also microenvironment of the enterprise. Additionally, I discussed the issue of competition and cooperation between enterprises. The main aim of my work was the analysis of competitive environment of DHL Courier Home Delivery Company in Poland. I have used such methods as: economic profile of a sector, Porter five forces analysis, evaluation of sector’s attractiveness, strategic group map, experience curve and also the industry life cycle to analyze the competitive analysis. The analysis has shown that the courier services are attractive as well as well developed - it influences the competitiveness in its environment. The analysis has also proved the hypothesis to be true. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject otoczenie pl
dc.subject analiza otoczenia pl
dc.subject atrakcyjność sektora pl
dc.subject sektor usług kurierskich pl
dc.subject environment pl
dc.subject analysis of environment pl
dc.subject courier services pl
dc.subject sector’s attractiveness pl
dc.title Analiza otoczenia konkurencyjnego firmy transportowej pl
dc.title.alternative The analysis of competitive environment in a transport company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-10T14:44:54Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info