Radzenie sobie ze stresem a wypalenie zawodowe u nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Brachowicz, Marta
dc.contributor.author Bielecka, Małgorzata
dc.date.accessioned 2013-12-11T06:56:43Z
dc.date.available 2013-12-11T06:56:43Z
dc.date.issued 2013-07-25 10:30:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2174
dc.description.abstract Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podjęty program badawczy skoncentrowany jest na analizie związków zachodzących pomiędzy radzeniem sobie ze stresem a wypaleniem zawodowym u nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Badaniami objęto grupę 100 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w wieku od 24-58 lat. Kobiety stanowiły 99% badanych. W badaniach wykorzystano następujące metody: Wielowymiarowy Inwentarz Radzenia Sobie ze Stresem – COPE, Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych – CISS, Kwestionariusz Wypalenia Zawodowego – MBI oraz Ankietę personalną własnej konstrukcji. Zebrany materiał empiryczny poddano analizie statystycznej i psychologicznej. Przeprowadzone analizy potwierdziły związek między radzeniem sobie ze stresem a wypaleniem zawodowym u nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Wyniki wskazują, że grupa nauczycieli o wysokim wypaleniu zawodowym preferuje strategie skoncentrowane na negatywnych emocjach i zaprzestaniu działań, natomiast nauczyciele o niskim wypaleniu zawodowym koncentrują się na zadaniu. pl
dc.description.abstract This study presents the relationship between stress and burnout in elementary school teachers. Made studies confirm the relationship between the methods of coping with stress and burnout. To obtain the results the following methods were used: Multidimensional Inventory Coping - COPE, Coping Questionnaire in stressful situations - CISS, Burnout Questionnaire - MBI and personal survey of my own design. The research involved 100 teachers, in early childhood education, at the age of 24-58. Women accounted for 99% of the respondents. The results indicate that a group of teachers with high professional burnout preferred strategies focused on negative emotions and cessation activities, while teachers with low burnout level focused on the task. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject wypalenie zawodowe pl
dc.subject stres pl
dc.subject stresor pl
dc.subject szkolnictwo podstawowe pl
dc.title Radzenie sobie ze stresem a wypalenie zawodowe u nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. pl
dc.title.alternative Coping with stress and stress burnout at work in elementary school teachers. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-10T15:11:31Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info