Abstract:
Celem pracy jest analiza przedsiębiorstwa w sektorze transportowym – Przedsiębiorstwa Usługowo – Handlowego Radosława Grzybka. Dokonano tego poprzez charakterystykę wybranych przez autora analiz strategicznych. Ukazano czym tak naprawdę jest analiza strategiczna, jaką posiada koncepcję oraz do jakich celów dąży. Przedstawiono dokładnie poszczególne modele analizy w części teoretycznej, a także ukazano w części empirycznej jak na podstawie owych modeli funkcjonuje organizacja. Pokazano jak analizowana firma stara się rozwijać w miarę swoich możliwości, jak unika wszelakich niedogodnień napotykanych w dzisiejszych czasach oraz jak próbuje pokonywać bariery, nierzadko narzucane przez Państwo, a utrudniające prowadzenie firmy przedsiębiorcom. Stała współpraca ze zleceniodawcami oraz z podwykonawcami, nawiązywanie z nimi długofalowej współpracy jest na tyle istotne, iż należy to ciągle rozwijać, autor ujmując to w ostatnim rozdziale pracy sugeruje, aby rozwijać współpracę obustronnie, gdyż między innymi od prawidłowej współpracy będzie zależało to, jak firma będzie prosperować. Innym elementem, dzięki któremu firma będzie dobrze sobie radzić na rynku w sektorze, są dobrze wykształceni ludzie w organizacji. Nacisk jaki kładzie właściciel firmy na szkolenia i samodoskonalenia pracowników jest o tyle istotny, iż bez wykwalifikowanej kadry ciężko byłoby skoordynować działania i pracę ludzi tak licznej grupy.