dc.contributor.advisor |
Uchnast, Zenon |
|
dc.contributor.author |
Głowacka, Izabela |
|
dc.date.accessioned |
2013-12-15T14:18:02Z |
|
dc.date.available |
2013-12-15T14:18:02Z |
|
dc.date.issued |
2013-06-21 20:01:44 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/2326 |
|
dc.description.abstract |
Motywacja oraz jakość życia są zjawiskami, które we współczesnym świecie stają się
obiektem zainteresowań coraz większej liczby badaczy. Motywacja ma ważny wpływ na
jakość życia, ponieważ opisuje zdolności i możliwości człowieka w zakresie zaspokajania
własnych potrzeb. Celem mojej pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: Czy istnieje
współzmienność między motywacją wewnętrzną a poczuciem pozytywnej jakości życia
u młodzieży licealnej? Sformułowałam następujące hipotezy badawcze: (H1) Młodzież
o wyższym poziomie motywacji wewnętrznej a niższym poziomie motywacji zewnętrznej
uzyskuje wyższy poziom poczucia jakości życia; (H2) Motywacja zewnętrzna wpływa na
wzrost warunkowego poczucia własnej wartości. Badania przeprowadzono na 120 osobowej
grupie młodzieży szkół średnich. W badaniu wzięło udział 71 kobiet oraz 49 mężczyzn
w wieku od 17 do 20 r.ż. Zastosowałam następujące metody: Kwestionariusza Motywacji do
Nauki B. Neyrincka oraz Skale Psychologicznej Jakości Życia (SPJŻ) Z. Uchnasta. Uzyskane
wyniki badań nie potwierdziły żadnej przedstawionej przeze mnie hipotezy, natomiast
wskaźniki korelacji potwierdziły hipotezę drugą. |
pl |
dc.description.abstract |
Nowadays more researchers put interest in motivation and feeling of well-being.
Motivation has an important impact on feeling of well-being because it describes skills and
possibilities that people need to satisfy themselves. The aim of my paper is to answer the
following question: „Whether there is a positive interdependence between inner motivation
and feeling of well-being among high school students?”. In my research I have created the
following hypotheses: (H1) Youth with higher level of inner motivation and lower level of
outer motivation display higher level of feeling of well-being; (H2) Outer motivation has an
impact on growing of feeling of well-being. Studies were conducted among a sample of 120
high school students (71 females and 49 males) aged between 17 and 20. In this research
I have used the following instruments: The Questionnaire of Motivation to Learn of B.
Neyrinck and Psychological Feeling of Well-Being Scales of Z. Uchnast. The results have not
proved my hypotheses but the correlation between two variables proved my second
hypothesis. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
jakość życia |
pl |
dc.subject |
młodzież |
pl |
dc.subject |
motywacja do nauki |
pl |
dc.title |
Motywacja do nauki a jakość życia u młodzieży licealnej |
pl |
dc.title.alternative |
Motivation to learn and feeling of well-being at youth |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-12-15T11:01:22Z |
|