Źródła i przyczyny stresu zawodowego wśród nauczycieli gimnazjum w Kamionce Wielkiej i Królowej Górnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Wyszowska, Monika
dc.date.accessioned 2013-12-16T08:44:13Z
dc.date.available 2013-12-16T08:44:13Z
dc.date.issued 2013-08-27 16:00:47
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2342
dc.description.abstract Praca magisterska jest na temat źródeł, przyczyn i następstw stresu zawodowego wśród nauczycieli gimnazjum. Badania przeprowadzono w dwóch szkołach na terenie Gminy Kamionka Wielka, w Gimnazjum w Kamionce Wielkiej i w Gimnazjum w Królowej Górnej. Praca zawiera odpowiedzi dotyczące głównych źródła stresu w pracy nauczycieli, sposoby radzenia sobie ze stresem jakie najczęściej stosują nauczyciele oraz pokazuje jakie są następstwa stresu występujące wśród badanych nauczycieli. W pracy zastosowano metodę statystyczną, której narzędziem była ankieta. Potwierdzono hipotezę, że stres negatywnie wpływa na pracę zawodową. Pełnione przez nauczycieli role wymagają bliskiego kontaktu interpersonalnego, dużego zaangażowania, troskliwego, cierpliwego i odpowiedzialnego kontaktowania się z uczniami jak również z ich rodzicami. Wszystko to sprawia, że zawód nauczyciela jest zawodem absorbującym psychicznie i wyczerpującym. Stres silnie działa na nasz organizm, wywołując reakcje zarówno fizjologiczne jak i psychologiczne, które utrudniają pracę nauczycieli. pl
dc.description.abstract Master's thesis on the sources, causes and consequences of occupational stress among school teachers. The study was conducted in two schools in the Municipality Stoneware United, at the Gymnasium in Kamionce United and Queen of the Upper Middle School. The paper presents the response of the primary sources of stress in the work of teachers, methods of coping with stress that most teachers use, and shows what are the consequences of stress among the teachers interviewed. The study used a statistical method, which was a survey tool. The hypothesis that stress negatively affects their careers. Performed by the teachers role requires close interpersonal contact, strong commitment, caring, patient and responsible contact with students and their parents. All this means that the teaching profession is a profession absorbing and exhausting mentally. Stress strongly acts on the body, causing reactions of both physiological and psychological, which hinder the work of teachers. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kompetencje pl
dc.subject stres pl
dc.subject stresor pl
dc.subject wypalenie zawodowe pl
dc.subject metoda statystyczna pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject competence pl
dc.subject stress pl
dc.subject stressors pl
dc.subject burnout pl
dc.subject statistical method pl
dc.subject survey pl
dc.title Źródła i przyczyny stresu zawodowego wśród nauczycieli gimnazjum w Kamionce Wielkiej i Królowej Górnej pl
dc.title.alternative Sources and reasons of professional stresses among teachers of high schools in (to) great Kamionka Wielka and Królowa Górna pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-07T13:31:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info