Innowacyjność branży rozlewniczej w sektorze wód mineralnych na terenie powiatu nowosądeckiego.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Urban, Edyta
dc.date.accessioned 2013-12-19T10:28:30Z
dc.date.available 2013-12-19T10:28:30Z
dc.date.issued 2013-03-27 13:57:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2459
dc.description.abstract Celem mojej pracy w jej aspektach merytoryczno-metodologicznych jest zgromadzenie informacji dotyczących innowacyjności i w związku z tym podejmowanych działań przez przedsiębiorstwa działające w branży rozlewniczej. W dalszej części poddałam ocenie stopień wdrażania innowacji oraz rolę barier, które muszą pokonać firmy. Badanie empiryczne przeprowadziłam metodą ankietową, w dniach 11-15 lutego 2013 roku, na terenie powiatu nowosądeckiego. Próba badawcza objęła 12 przedsiębiorstw z wyżej wymienionego terenu, działających w branży rozlewniczej. Wyodrębnione one zostały metodą nielosową, zastosowałam dobór celowy. Wyniki badania pozwoliły mi uzyskać następujące wnioski. Jedenaście na dwanaście przedsiębiorstw podejmuje działania mające na celu podniesienie swojej innowacyjności. Występujące, podczas wdrażania innowacji, bariery prowadzą do znacznych opóźnień wdrożenia rozwiązań innowacyjnych. Przedsiębiorstwa mimo barier chcą i będą kontynuować podnoszenie swojej innowacyjności. Istnieje kilka innowacji, które zdaniem pracowników zrewolucjonizowały branżę rozlewniczą, z naciskiem na konkretnie jedną z wymienionych. Podsumowując mogę stwierdzić, że wdrażanie innowacji i stawanie się coraz lepszym w oczach konsumentów jest ważnym elementem zarządzania w prowadzeniu działalności gospodarczej. pl
dc.description.abstract The aim of my work in its substantive and methodological aspects is to gather information on innovation and actions taken by companies operating in the bottling of mineral water. In the next part of my research the degree of innovation and the role of the barriers that companies must overcome is being assessed. I conducted empirical study using survey methods, on 11th -15th February 2013, in nowosądecki district. The sample has covered 12 companies with above-mentioned area, working in the bottling industry. They were separated by non-random, I applied deliberate choice. The study allowed me to obtain the following conclusions. Eleven to twelve companies take action to improve their innovation. It occurred that the implementations of innovation meet some barriers that lead to significant delays in the process of introduction innovative solutions. Despite these barriers companies want and will continue to enhance their innovations. It is believed by bottling employees, that there are several innovations that have revolutionized the industry, with an emphasis on one of the concrete. In conclusion, I can say that the implementation of innovation and becoming better in the eyes of consumers is an important part of management in business. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject innowacja pl
dc.subject branża rozlewnicza pl
dc.subject konsument pl
dc.subject przedsiębiorstwa pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject innovation pl
dc.subject filling industry pl
dc.subject consumers pl
dc.subject businesses pl
dc.subject survey pl
dc.title Innowacyjność branży rozlewniczej w sektorze wód mineralnych na terenie powiatu nowosądeckiego. pl
dc.title.alternative Innovation in the industry bottling of mineral water in the district nowosądecki. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-19T09:43:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info