Poznawcze i moralne uwarunkowania decyzji konsumenckich uczniów Gimnazjum w Podegrodziu. Analiza na podstawie odbioru reklam telewizyjnych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Maciuszek, Ewa
dc.date.accessioned 2013-12-28T12:24:41Z
dc.date.available 2013-12-28T12:24:41Z
dc.date.issued 2013-02-09 16:17:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2770
dc.description.abstract Praca magisterska jest wyrazem mojego zainteresowania problematyką zawartą w temacie głównym. W części teoretycznej przedstawiam przemiany zachodzące we współczesnej komunikacji marketingowej oraz analizuję wpływ reklamy telewizyjnej na rozwój konsumpcji wśród młodzieży gimnazjalnej. Do analizy wykorzystałam teorię rozwoju poznawczego J. Piageta oraz teorię rozwoju moralnego L. Kohlberga. Uwagę skupiam jednak na uwarunkowaniach decyzji zakupowych młodzieży, które są podejmowane pod wpływem reklamy telewizyjnej. Zapoznanie się z przebiegiem procesu decyzyjnego młodych konsumentów pozwoliło ukazać wpływ rodziny oraz środowiska rówieśników na te decyzje. Praca składa się z części teoretycznej oraz metodologicznej, przy czym są one koherentne. Skupiają się bowiem na analizie decyzji warunkowanych procesami poznawczymi oraz znajomością zasad etycznych dotyczących reklamy. Polem badawczym, szczegółowo sprecyzowanym w celach i hipotezach, było uzyskanie od respondentów informacji, jakie czynniki wpływają na ich decyzje zakupowe. Respondentami w badaniach są uczniowie klas drugich i trzecich uczęszczający do gimnazjum w Podegrodziu. pl
dc.description.abstract The master thesis I present is an outcome of my interest in cognitive and ethical conditionings of consumer decisions. The thesis consists of two coherent parts - theoretical and methodological – which are devoted to an analysis of decisions conditioned by cognitive processes and the knowledge of ethical rules relating to advertising. The research area described analytically in the aims and hypothesis was acquiring information on which factors have an influence on people’s buying habits. The respondents were second and third class pupils attending Gimnazjum in Podegrodzie. The theoretical part portrays the changes undergoing in contemporary marketing communication and it analyses the influence of TV advertisements on the development of consumerism among gimnazjum pupils. The theory of cognitive development by J. Piaget and the theory of moral development by L. Kohleberg are used in the analysis. The thesis concentrates on the conditionings of consumer decisions influenced by TV advertisements. The analysis of the decision making process shows the influence of family and peers. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject reklama pl
dc.subject środowisko rodzinne pl
dc.subject rozwój poznawczy pl
dc.subject rozwój moralny pl
dc.subject decyzje konsumenckie pl
dc.subject kwestionariusz ankietowy pl
dc.subject marketing communication pl
dc.subject advertising pl
dc.subject family environment pl
dc.subject cognitive development pl
dc.subject moral development pl
dc.subject consumer decisions pl
dc.subject questionnaire pl
dc.title Poznawcze i moralne uwarunkowania decyzji konsumenckich uczniów Gimnazjum w Podegrodziu. Analiza na podstawie odbioru reklam telewizyjnych pl
dc.title.alternative Cognitive and moral conditionings of consumer decisions of Podegrodzie middle school (gymnasium) students. Analysis based on the pupils ' perception of TV advertisements pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-22T09:22:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info