Profesjonalne wykorzystanie sponsoringu sportu w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Poparda, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-12-30T11:15:09Z
dc.date.available 2013-12-30T11:15:09Z
dc.date.issued 2013-08-31 19:16:06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2871
dc.description.abstract Sponsoring sportu stał się w Polsce coraz częściej stosowanym przez firmy narzędziem kształtowania pozytywnego wizerunku marki. Cel pracy obejmuje rozważania na temat wykorzystania sponsoringu w procesie kształtowania wizerunku marki. W przeprowadzonych badaniach zidentyfikowano opinie i postawy wobec sponsoringu, firm z regionu nowosądeckiego. W części empirycznej posłużono się metodyką badań jakościowych z wykorzystaniem indywidualnych wywiadów pogłębionych. Oceniając wyniki badań stwierdzono, że firmy lokalne doceniają wagę pozytywnego wizerunku, zarówno na rynku jak i wśród własnych pracowników, i chętnie wykorzystują narzędzie, jakim jest sponsoring. Ustalono także, że wiele firm powstałych w Polsce jeszcze przed zmianami społeczno-gospodarczymi z przełomu lat 80. i 90., wykazuje się brakiem doświadczenia oraz odpowiedniej wiedzy, aby logicznie i spójnie z kreowanym wizerunkiem prowadzić działania sponsoringowe. Wyniki pokazały, że nieodpowiednio zastosowany sponsoring nie tylko nie przynosi wymiernych efektów, ale także może wpłynąć negatywnie na finanse firm, ich wizerunek oraz przyszłe decyzje. Ustalono, że firmy, które świadomie określały cele wizerunkowe i dopasowały obiekt sponsorowany do swoich potrzeb osiągnęły znacznie lepsze efekty od przedsiębiorstw działających bez precyzji i konsekwencji. pl
dc.description.abstract Sponsorship of sport has become an often used tool for shaping a positive image of the brand. Aim of the thesis includes presenting deliberation about using sponsorship in brand image creation process. Qualitative research and Individual In-Depth Interviews method was used to in the empirical part of the thesis. The results of the study showed that local companies appreciate the importance of a positive image, both among consumers and employees, and use sponsorship as a marketing tool. It was also found, that many companies established in Poland before the socio-economic changes of late 80’s and 90’s, show a lack of experience and proper knowledge to logically and consistently connect sponsorship activities with creating the compact brand image. The results showed that improperly applied sponsorship activities will not only brings tangible results, but also can have a negative impact on the company finances, image and future decisions. It was found that deliberately fixed image objectives and matched sponsored object to their needs, achieved much better results than companies operating without the precision and consistency. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject sponsoring pl
dc.subject sport pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject marka pl
dc.subject indywidualny wywiad pogłębiony pl
dc.subject sponsorship pl
dc.subject sport pl
dc.subject image pl
dc.subject Individual In-Depth Interviews pl
dc.title Profesjonalne wykorzystanie sponsoringu sportu w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa pl
dc.title.alternative Professional use of sport sponsorship in enterprise image creation pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-12-06T13:23:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info