Reklama polityczna jako narzędzie kreowania wizerunku politycznego. Analiza kampanii prezydenckiej z 2010 roku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Poręba, Marcin
dc.contributor.author Marczyk, Małgorzata
dc.date.accessioned 2013-12-30T11:16:09Z
dc.date.available 2013-12-30T11:16:09Z
dc.date.issued 2013-02-22 09:05:28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2872
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy było udowodnienie tezy, w myśl której gwarantem sukcesu wyborczego jest dopasowanie wizerunku politycznego do oczekiwań wyborców. Pierwszy rozdział pracy poświęcony został zjawisku marketingu politycznego oraz reklamy politycznej, których głównym założeniem jest nakłonienie wyborcy do oddania głosu na konkretnego polityka. Drugi rozdział dotyczy znaczenia wizerunku politycznego oraz procesów jego kreowania. Media w obecnych czasach stały się już nie tylko nośnikami informacji, ale również aktywnymi graczami sceny politycznej, bowiem dzięki umiejętnemu wykorzystaniu faktów mogą skutecznie przekreślić lub wypromować polityka. Proces kreowania wizerunku jest procesem permanentnym, zaś każde potknięcie kandydata może zostać wykorzystane przeciwko niemu. Ostatni rozdział pracy poświęcony został analizie kampanii prezydenckiej przeprowadzonej w 2010 roku. Opis działań wyborczych kandydatów, a zwłaszcza wykorzystanych metod marketingowych, ma na celu uzmysłowienie czytelnikowi, że ubiegający się o urząd polityk jest w dużej mierze jedynie wykreowanym na potrzeby kampanii produktem politycznym, dążącym do pozyskania jak największej liczby głosów wyborców. W procesie kreowania politycznego wizerunku wraz z postępem rozwoju technologicznego dominującą rolę pełni marketing polityczny. Obecnie wpływ na wynik wyborów ma już nie tylko przekaz i cele założone sobie przez kandydata, ale w głównej mierze działania promocyjne zaczerpnięte ze sfery ekonomii, które podobnie jak w przypadku towarów lub usług mają na celu sprzedaż produktu politycznego, jakim stał się kandydat. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing polityczny pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject kampania wyborcza pl
dc.subject reklama polityczna pl
dc.title Reklama polityczna jako narzędzie kreowania wizerunku politycznego. Analiza kampanii prezydenckiej z 2010 roku pl
dc.title.alternative Political advertising as a tool of political image creation. Case study of the presidential campaign 2010 pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-12-21T09:59:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info