Abstract:
Celem pracy jest przedstawienie znaczenia dokumentacji jako elementu komunikowania w procesie wdrażania systemów zarządzania jakością na przykładzie firmy „Gold Drop" Sp. z o.o. Opisano zagadnienia dotyczące problematyki jakości i filozofii TQM oraz istotę pojęcia jakości w spełnianiu oczekiwań konsumentów przez firmy działające na rynku. Przedstawiono założenia filozofii TQM w oparciu o politykę Deming’a, Juran’a i Crosby’ego. Przedstawiono informacje dotyczące standaryzacji i przyznawanych przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną certyfikatów jakości ISO. Wykazano różnice i podobieństwa pomiędzy filozofią Kompleksowego Zarządzania - TQM a Zarządzaniem Jakością według standardów ISO. Opisano dokumenty, które trzeba opracować i wdrożyć podczas wprowadzania systemu zarządzania jakością według ISO 9001 oraz przedstawiono zasady opracowywania dokumentacji systemowej. Przedstawiono znaczenie dokumentacji systemowej na przykładzie firmy Gold Drop sp. z o. o.