Zarządzanie wiedzą uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym przez nauczycieli Zespołu Szkół w Zinkowie na Ukrainie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Gryshak, Yuliya
dc.date.accessioned 2014-01-03T10:33:22Z
dc.date.available 2014-01-03T10:33:22Z
dc.date.issued 2012-12-15 20:55:07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3197
dc.description.abstract Praca magisterska zawiera analizę elementów zarządzania wiedzą uczniów przez nauczycieli w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Podjęta tematyka jest wyrazem moich zainteresowań i stanowi aplikację nowej orientacji w zarządzaniu dotyczącej zarządzania wiedzą. Do szczegółowych analiz elementów zarządzania wiedzą zastosowano zintegrowany model zarządzania wiedzą A. Jashapary. Niniejsza praca składa się z części teoretycznej, obejmującej trzy rozdziały oraz części badawczej, a miejscem badań przeprowadzonych na Ukrainie był Zespół Szkół w Zinkowie. Część metodologiczna pracy zawiera problem badawczy, postawione cele wraz z dobranymi metodami, tj. ankietą oraz wywiadem autoryzowanym. Wyodrębniony zakres badań pozwolił zweryfikować postawione hipotezy: H 1. Nauczyciele Zespołu Szkół w Zinkowie na Ukrainie, stosują elementy zarządzania wiedzą uczniów w pracy dydaktycznej. H 2. Uczniowie doceniają wartość w przygotowaniu do zarządzania własnym rozwojem intelektualnym. H 3. Wśród badanych nauczycieli i uczniów nie występuje zbieżna opinia na temat analizowanych elementów zarządzania wiedzą. pl
dc.description.abstract The below master thesis focuses on the analysis of knowledge management elements in the teaching process. The work aims at the characteristics of a new concept of knowledge management, as well as expressing my interest in this topic. An integrated model of knowledge management by A. Jashapara has been used for the purpose of this study. The whole paper is divided into two major parts: research and theory, the latter consisting of three chapters. The analysis has been carried out in the Zinkow primary school, located in the western Ukraine. The methodological part embraces the following elements: an investigated concept, targets and different researching methods: a questionnaire and an authorized interview. The research ranch has helped to validate the following hypothesis: H 1. Teachers of Zinków primary school use elements of knowledge management in the teaching process. H 2. Students value knowledge management in their own intellectual development. H 3. Teachers and pupils have different opinion on the importance of certain elements of knowledge management. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie wiedzą pl
dc.subject pracownicy wiedzy pl
dc.subject organizacja ucząca się pl
dc.subject proces dydaktyczno - wychowawczy pl
dc.subject transfer wiedzy pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject wywiad autoryzowany pl
dc.subject knowledge management pl
dc.subject knowledge workers pl
dc.subject learning organization pl
dc.subject process of teaching pl
dc.subject knowledge transfer pl
dc.subject questionnaire pl
dc.subject authorized interview pl
dc.title Zarządzanie wiedzą uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym przez nauczycieli Zespołu Szkół w Zinkowie na Ukrainie pl
dc.title.alternative Knowledge management in the process of teaching at the example of primary school in Zinkow, Ukraine pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-03T09:10:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info