Analiza i ocena efektywności funkcjonowania szkół publicznych na przykładzie szkół podstawowych gminy Łącko

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Rogoda, Janina
dc.date.accessioned 2014-01-08T12:28:12Z
dc.date.available 2014-01-08T12:28:12Z
dc.date.issued 2012-10-18 15:07:56
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3546
dc.description.abstract W pracy omówiono zagadnienie efektywności jako nieodłącznego składnika sukcesu każdej organizacji. Celem pracy była analiza i ocena efektywności funkcjonowania szkół publicznych na przykładzie szkół Gminy Łącko: Szkoły Podstawowej w Zarzeczu oraz Szkoły Podstawowej w Jazowsku. Za główną hipotezę przyjęto, iż funkcjonowanie wybranych placówek oświatowych jest efektywne. Analizę i ocenę efektywności tych szkół oparto na czterech sposobach oceny efektywności: z punktu widzenia podejścia celowościowego, podejścia systemowego, koncepcji grup interesów oraz na podstawie modelu konkurencyjnych wartości. Z przeprowadzonych badań wynika, iż szkoły poddane analizie w zasadzie funkcjonują efektywnie i cały czas pracują nad własnym rozwojem. Szkoła w Jazowsku z uwagi na fakt, że ma już bardzo dobrze wyposażoną bazę szkoły powinna skoncentrować się na skutecznym nauczaniu uczniów. Jeżeli chodzi o Szkołę w Zarzeczu to osiąga wysokie wyniki w nauce, jednak brakuje jej odpowiedniego wyposażenia i pomocy dydaktycznych. W pracy wykorzystano materiały źródłowe z 20 pozycji bibliograficznych, 1 pozycji aktu prawnego oraz 9 pozycji stron internetowych. pl
dc.description.abstract The work focuses on efficiency as a vitalingredientof success in anyorganisation. The aim of this work is to evaluate the effectiveness of primary public schools based on primary public schools in the Municipality of Łącko: Primary public school in Zarzecze and Primary public school in Jazowsko. The main hypothesis was that the performance in selected educational establishments is effective. The analysis and evaluation is Based on four ways of assessment theeffectiveness: Specific approach, system approach, Concept of interest groups and model of competitive value. It results from conducted examinations that analysed schools in principle are functioning effectively and all the time are working above the own development. The school in Jazowsko due to the fact that he has a base very well equipped of the school should concentrate on effective teaching pupils. If it is about a School in the Zarzecze is achieving high results in the learning, however they are lacking the appropriate equipment and teaching aids. Usedsource materials: 20 bibliographical positions, 1 position of legal acts, 9 positions of websites. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject efektywność pl
dc.subject organizacja pl
dc.subject podejście celowościowe pl
dc.subject podejście systemowe pl
dc.subject grupy interesu pl
dc.subject model konkurencyjnych wartości pl
dc.subject efficiency pl
dc.subject organization pl
dc.subject specific approach pl
dc.subject system approach pl
dc.subject interest groups pl
dc.subject model of competitive value pl
dc.title Analiza i ocena efektywności funkcjonowania szkół publicznych na przykładzie szkół podstawowych gminy Łącko pl
dc.title.alternative The analysis and evaluation of the effectiveness of primary public schools based on primary public schools in The Municipality of Łącko pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-08T12:12:19Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info