dc.contributor.advisor |
Śliwa, Kazimierz R. |
|
dc.contributor.author |
Madej Anna |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-08T21:36:01Z |
|
dc.date.available |
2014-01-08T21:36:01Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/3567 |
|
dc.description.abstract |
Celem głównym niniejszej pracy jest: 1) Cel poznawczy: Z uwagi na fakt, iż zagadnienie wiedzy oraz kapitału intelektualnego jest dziedziną nową, wybór tematu pracy został podyktowany chęcią zgłębienia znaczenia i wartości wiedzy zarówno na poziomie gospodarki jak i przedsiębiorstwa. W pracy za cele szczegółowe obrano: 1) Cel metodologiczny : W pracy dokonano przeglądu czterech grup metod pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa oraz przedstawiono krótką charakterystykę kilku czołowych metod każdej z grup. Prezentacja metod pomiaru kapitału intelektualnego ma na celu poszerzenie wiedzy z zakresu sposobów pomiaru jak i doboru poszczególnych składników w zależności od stosowanej metody, celem oszacowania wartości potencjału intelektualnego przedsiębiorstwa. 2) Cel prakseologiczny (praktyczny): Analiza przedsiębiorstw Telekomunikacji Polskiej S.A. oraz Netii S.A. metodą Ante Pulić’a pozwala na zweryfikowanie hipotezy zawartej w temacie pracy, a mianowicie: „Wiedza to czynnik różnicujący rynkową i giełdową wartość przedsiębiorstwa”. Celowy dobór dwóch przedsiębiorstw z branży telekomunikacyjnej pozwoli przeprowadzić analizę porównawczą otrzymanych wyników, jak również dokonać oceny wartości tworzonych poprzez poszczególne przedsiębiorstwa. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
wiedza |
pl |
dc.subject |
wiedza w przedsiębiorstwie |
pl |
dc.subject |
rynkowa wartość przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
wartość kapitału wiedzy |
pl |
dc.subject |
metody pomiaru |
pl |
dc.subject |
analiza rynkowej wartości przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
Telekomunikacja Polska S.A. |
pl |
dc.subject |
Netia S.A. |
pl |
dc.title |
Wiedza jako czynnik różnicujący rynkową i giełdową wartość przedsiębiorstwa |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |