dc.description.abstract |
Celem poniższej analizy jest przedstawienie znaczenia tożsamości Procter and Gamble na polskim rynku, a w tym: sposobów komunikacji firmy z otoczeniem zewnętrznym, wewnętrznym i metod na nie wpływania oraz sposobów zdobywania długoterminowej przewagi, szacunku i uznania. Powyższe elementy mają na celu wykazać iż pozycja jaką dziś zajmuje firma nie jest wynikiem szczęścia czy przypadku, a wynikiem ściśle określonych działań i strategii. Przyjęto hipotezę: spójna tożsamość i pozytywny wizerunek firmy wpływają pozytywnie na odbiór firmy przez otoczenie, a co za tym idzie na jego preferencje zakupowe i sukces firmy na rynku. Dodatkową hipotezą jest stwierdzenie, że pozytywne opinie o produkcie i jego marce przekładają się na opinie o całej firmie. Zostało przeprowadzone badanie w celu uzyskania odpowiedzi na zagadnienia związane z Procter and Gamble. Wyniki mają na celu wyjaśnienie czy istnieje różnica pomiędzy tożsamością i wizerunkiem firmy. Badania zostały opracowane w oparciu o kwestionariusz ankiety. Grupą docelową byli studenci studiów medycznych. Spójna tożsamość i pozytywny wizerunek wpływają na odbiór firmy na rynku i jej sukces rynkowy. Główna hipoteza badawcza została potwierdzona przez odpowiedzi ankietowanych. Dana sytuacja wynika z kilku powodów. Przede wszystkim jakość produktów jest kluczowa w osiągnięciu sukcesu. Ankietowani stwierdzili, że dobra jakość produktów, budowa ich marki na rynku oraz jej promowanie przynosi wymierne rezultaty. Po pierwsze ze względu na to, iż są one chętnie wybierane na rynku. Po drugie, gdyż ich zalety i atuty przekładają się na postrzeganie firmy, a to powoduje, że ankietowani chętniej sięgają po inne produkty danej firmy. |
pl |