Sprawność procesu zarządzania talentami w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie powiatu nowosądeckiego w opiniach nauczycieli tych szkół

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Król, Dorota
dc.date.accessioned 2014-01-09T10:29:49Z
dc.date.available 2014-01-09T10:29:49Z
dc.date.issued 2012-10-01 18:52:31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3630
dc.description.abstract W pracy dokonano analizy sprawności systemu zarządzania talentami w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie powiatu nowosądeckiego. O opinie zapytano nauczycieli tych szkół. Badania przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankiety w trzech wybranych szkołach. Scharakteryzowano procesy zarządzania talentami oraz przedstawiono możliwości ich wykorzystania dla wsparcia rozwoju umiejętności i kompetencji nauczycieli. Analizie poddano również wpływ tej koncepcji na zdobywanie przewagi konkurencyjnej szkoły oraz jej pozytywnego wizerunku. Przeprowadzone badania wykazały, że w szkołach wykorzystywane są różne formy i metody pozyskiwania, rozwoju i zatrzymywania talentów oraz to, że są one uważane za efektywne. Niestety niewielu nauczycieli brało udział w programach zarządzania talentami w przeszłości ale chętnie wzięliby w nich udział w przyszłości gdyby dostali taką propozycję. Zauważają oni bowiem wiele korzyści z realizacji takich programów dla siebie jako nauczycieli oraz dla szkół, w których pracują. W szkołach nie przeprowadza się badań satysfakcji pracowników z realizowanych programów zarządzania talentami. Nauczyciele zazwyczaj pozytywnie oceniają sprawność procesu zarządzania talentami w szkołach w których pracują. Wyliczają wiele czynników wpływających na sprawność tego procesu. Dostrzegają równocześnie wiele barier utrudniających wdrożenie sprawnego procesu zarządzania talentami w szkołach. pl
dc.description.abstract The study analyzed the efficiency of the system of talent management in primary and secondary schools in the District nowosądecki. About opinions asked teachers these schools. The research was carried out using a questionnaire survey in three selected schools. Talent management processes have been characterized and shown their use to support the development of skills and competencies of teachers. Analyzed the the impact of this concept on the acquisition of the school's competitive advantage and its positive image. Research has shown that schools used different forms and methods of acquisition, development and retention of talent and the fact that they are considered to be effective. Unfortunately, few teachers participated in talent management programs in the past but willingly they would take part in them in the future if they could get such a proposition. They notice the many benefits of implementing such programs for themselves as teachers and schools where they work. The schools not carried out employee satisfaction surveys from the realized talent management programs. Teachers generally positively assess the efficiency of the talent management process in the schools where they work. They calculate a number of factors that affect the efficiency of the process. Simultaneously recognize the many barriers hindering the implementation of effective talent management process in schools. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject talent pl
dc.subject zarządzanie talentami pl
dc.subject programy zarządzania talentami pl
dc.subject sprawność pl
dc.subject badania ankietowe pl
dc.subject talent management pl
dc.subject talent management programs pl
dc.subject efficiency pl
dc.subject questionnaire surveys pl
dc.title Sprawność procesu zarządzania talentami w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie powiatu nowosądeckiego w opiniach nauczycieli tych szkół pl
dc.title.alternative The efficiency of the talent management process in primary and secondary schools in the nowosadecki district in the opinions of teachers in these schools pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-09T09:23:13Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info