Dystrybucja jako element marketingu małej firmy na podstawie przedsiębiorstwa produkcyjno handlowo usługowego Domarex w Częstochowie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiktor, Jan W.
dc.contributor.author Imiołczyk Karolina
dc.date.accessioned 2014-01-09T13:37:19Z
dc.date.available 2014-01-09T13:37:19Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3650
dc.description.abstract W zespole działań marketingowych przedsiębiorstwa istotne miejsce zajmuje dystrybucja. Obejmuje ona wszelkie decyzje oraz czynności związane z udostępnianiem wyprodukowanych wcześniej produktów finalnym nabywcom. Stanowi również ważny instrument oddziaływania na rynek oraz jest bezpośrednio odpowiedzialna za zapewnienie konsumentom możliwości nabycia produktów w odpowiednim czasie, miejscu, warunkach, ilości i po najniższej cenie. Dystrybucja powinna sprawić, by produkty były sprzedawane w warunkach, które stwarzają możliwości łatwego do nich dotarcia, skorzystania z najatrakcyjniejszej ceny, a oprócz tego, zaoferowaniu klientowi komfortu zakupu poprzez usługi posprzedażowe jak darmowa dostawa, montaż czy serwis. W ramach dystrybucji wyróżnić można dwa podstawowe obszary decyzyjne. Pierwszym z nich są kanały dystrybucji, czyli sposób w jaki produkty są sprzedawane, oraz dystrybucja fizyczna, zwana inaczej logistyką, czyli określenie sposobu przepływu towarów przez poszczególne ogniwa łańcucha. Zagadnienia te są przedmiotem rozważań w niniejszej pracy. Części praktycznej podjęte działania miały na celu identyfikację oraz ocenę sprawności systemu dystrybucji w firmie Domarex w Częstochowie. Wszystkie niezbędne dane o firmie Domarex zostały udostępnione przez jej właścicieli. Prezentacja obejmuje analizę i ocenę otoczenia konkurencyjnego firmy oraz analiza SWOT, a następnie analizę produktów i rynków firmy, organizacji systemu dystrybucyjnego, wielkości sprzedaży w poszczególnych ogniwach kanałów dystrybucji. Podjęta został próba sporządzenia krytycznej diagnozy systemu dystrybucji przedsiębiorstwa, a całość rozważań kończy sformułowanie zmian. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject gospodarka pl
dc.subject sektor MŚP pl
dc.subject mała firma pl
dc.subject strategia marketingowa przedsiębiorstwa pl
dc.subject dystrybucja pl
dc.subject pośrednicy pl
dc.subject kanały dystrybucji pl
dc.subject promocja pl
dc.subject firma "Domarex" pl
dc.title Dystrybucja jako element marketingu małej firmy na podstawie przedsiębiorstwa produkcyjno handlowo usługowego Domarex w Częstochowie pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info