Procedura zarządzania jakością ISO 9001:2000 narzędziem menedżera ochrony zdrowia w efektywnym kierowaniu zakładem opieki zdrowotnej na przykładzie Szpitala Powiatowego w Limanowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Bubula, Wiesława
dc.date.accessioned 2013-07-13T08:59:12Z
dc.date.available 2013-07-13T08:59:12Z
dc.date.issued 2009-06-29 11:47:24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/369
dc.description.abstract Problemy związane z funkcjonowaniem zakładów opieki zdrowotnej są niewątpliwie jednym z najczęściej pojawiających się tematów, które budzą niezadowolenie społeczeństwa. Menedżerowie zarządzający placówkami medycznymi dokładają więc wszelkich starań, by dobrze prosperować w trudnych warunkach politycznych, gospodarczych, socjologicznych i technologicznych. Aby społeczeństwo czyli odbiorcy usług medycznych postrzegali daną placówkę jako wiarygodną, należy dokładnie określić strategię rozwoju i odpowiednio wyznaczyć cele dla zbudowania takiego systemu, dzięki któremu można by było osiągać zaplanowane wyniki. W obecnych czasach nie można działać spontanicznie i nieprzewidzianie. Planowego działania wymaga również norma ISO 9001:2000. Prawdą jest, że realizację planów placówek zdrowotnych utrudnia niestabilna sytuacja zewnętrzna. Nie jest to jednak największe źródło niepowodzeń. Często przyczyna tkwi w złej organizacji wewnętrznej. Jednym z pomysłów na usprawnienie opieki zdrowotnej jest urynkowienie sektora. Rynek wymusi mechanizm efektywnego gospodarowania zasobami poszczególnych placówek, a pojawiająca się konkurencja pozwoli przetrwać tylko najlepszym. Wówczas to właśnie klient zdecyduje, która placówka będzie dla niego pracowała. Sam Walton powiedział: „Jest tylko jeden Szef – Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od Prezesa w dół, wydając swoje pieniądze gdzie indziej”. Słowa te bardzo znacząco podkreślają rolę klienta (pacjenta) dla każdej organizacji, również i placówki ochrony zdrowia. Nie można pozyskać i trzymać klienta bez utrzymania usług na odpowiednim poziomie. To jakość usług jest czynnikiem decydującym o ilości klientów. Analizując łańcuch przyczynowo-skutkowy można dojść do wniosku, że dla zakładu opieki zdrowotnej posiadanie statusu organizacji spełniającej wymagania normy ISO 9001:2000 to już nie tylko moda, ale konieczność. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject normy ISO pl
dc.subject zarządzanie szpitalem pl
dc.subject menedżer pl
dc.title Procedura zarządzania jakością ISO 9001:2000 narzędziem menedżera ochrony zdrowia w efektywnym kierowaniu zakładem opieki zdrowotnej na przykładzie Szpitala Powiatowego w Limanowej pl
dc.title.alternative The procedure of quality management ISO 9001:2000 as a manager's tool in effective health care management on the example of district hospital in Limanowa pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-07-11T13:46:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info