Abstract:
W obecnych czasach, aby z powodzeniem działać na rynku, każdy pracodawca powinien pamiętać, iż to przede wszystkim ludzie, którzy dla niego pracują, stanowią o sukcesie firmy. Dlatego też warto, przed zatrudnieniem konkretnej osoby, zastanowić się, czy spełnia ona określone kryteria, czy jest osobą kompetentną, godną zaufania oraz w jaki sposób może przyczynić się do sukcesów odnoszonych przez przedsiębiorstwo.
W tym celu stosowane są wszelkiego rodzaju metody rekrutacji i selekcji, które są coraz częściej wykorzystywane na rynku pracy. Pracodawcy zdają sobie sprawę z tego, iż poprzez właściwie przeprowadzony proces selekcji mogą zyskać wartościowych i oddanych pracowników, którzy w skuteczny sposób będą w stanie przyczyniać się do sukcesów odnoszonych przez przedsiębiorstwo.
Jedną z najczęściej stosowanych metod selekcji pracowników do pracy jest rozmowa kwalifikacyjna. Stanowi ona podstawową technikę oceny kandydatów do pracy. Podczas takiej rozmowy pracodawca ma możliwość poznania kandydata, zarówno jako człowieka wyznającego pewne wartości, jak również jako pracownika.
Celem niniejszej pracy jest ukazanie, jak ważnym przy wyborze pracownika jest właściwe przygotowanie i przeprowadzenie wywiadu. Innymi słowy, w jaki sposób odpowiednio poprowadzona rozmowa kwalifikacyjna wpływa na skuteczność pozyskania wartościowego pracownika.