Sponsoring sportowy na przykładzie polskiej Ekstraklasy piłkarskiej: analiza możliwości zbudowania silnej marketingowo i piłkarsko ligi w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Semrau Michał
dc.date.accessioned 2014-01-12T21:05:22Z
dc.date.available 2014-01-12T21:05:22Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3873
dc.description.abstract W pracy zawarto podstawowe informacje na temat sponsoringu sportowego, jego podstawowych zasad i możliwości wykorzystania jako narzędzia marketingowego. Praca w swej głównej części jest prezentacją badania opinii kibiców piłki nożnej i drużyn grających w polskiej Ekstraklasie. Opinie dotyczą aktualnych sponsorów klubu, możliwości sponsorowania ich przez inne firmy, a także dostawców sprzętu sportowego dla klubu. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 759 internautów, za pomocą specjalnie w tym celu stworzonej ankiety zamieszczonej w Internecie. Praca zawiera ponadto prezentację bieżącej sytuacji klubów grających w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce i problemy które powodują, że klubowa piłka nożna w naszym kraju stoi na bardzo niskim poziomie. Przedstawiono też propozycję rozwiązania tej sytuacji i możliwości stworzenia ligi piłkarskiej na poziomie odpowiadającym możliwościom i potrzebom kibiców piłkarskich w Polsce. pl
dc.description.abstract This thesis, in their major part, is a presentation of a Polish Premiere League fans’ survey. It describes the sponsorship issues of Premiere League football teams and explains direct topics linked with the present situation in Polish football. The survey has been taken on the population of 759 internet users. To achieve that goal the special internet software had to be prepared. Thesis also includes detailed presentation of situation in all clubs playing in Premiere League together with problems, which are the reason that the Premiere League football in Poland stands on a rather low level. The potential solutions according to that situation has been included and described. Besides, a possibility to create a new league, which will cover fans’ demands also has been described. Thesis also includes basic information about sport sponsorship, its rules and possibilities of using it as a useful marketing tool. en
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject sponsoring sportowy pl
dc.subject promowanie sponsoringu pl
dc.subject ryzyko w sponsoringu pl
dc.subject sponsorzy pl
dc.subject drużyny piłkarskie Ekstraklasy pl
dc.subject piwo "Lech" pl
dc.title Sponsoring sportowy na przykładzie polskiej Ekstraklasy piłkarskiej: analiza możliwości zbudowania silnej marketingowo i piłkarsko ligi w Polsce pl
dc.title Sport sponsorship on example of Polish football Premier League: analyzes of the possibilities to create a strong Premier League in Poland en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info