Szeregi czasowe jako narzędzie prognozowania popytu w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy "X"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jabłoński, Tomasz
dc.contributor.author Gajdosz Joanna
dc.date.accessioned 2014-01-13T21:16:18Z
dc.date.available 2014-01-13T21:16:18Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3939
dc.description.abstract rognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. Zarządzanie przedsiębiorstwem jest nieustannym procesem podejmowania decyzji, jest to wybór działania ze zbioru możliwych postępowań. Jest to sztuka polegająca na umiejętnym podejmowaniu decyzji. Osoby chcące dobrze zarządzać przedsiębiorstwem, nie mogą ignorować warunków, w jakich jest ono prowadzone, zwłaszcza, że dysponowanie informacjami o zmieniającym się otoczeniu może bardzo korzystnie wpłynąć na skuteczność w podejmowaniu decyzji. Najbardziej istotne są tutaj informacje o przyszłej sytuacji zarówno firmy, jak i jej otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną. Nie można jednak oczekiwać, iż prognozy będą nierealistycznie dokładne, dlatego też systematyczne i prawidłowe podejście do procesu prognostycznego pozwali uzyskać korzyści dla przedsiębiorstwa, lecz nie jest w stanie całkowicie przewidzieć przyszłości. Szczególnie ważną rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem odgrywają prognozy wielkości sprzedaży, która opisuje przewidywany poziom sprzedaży przedsiębiorstwa na wybranych rynkach docelowych, w określonym przedziale czasu. Ja zajęłam się w poniższej pracy prognozowaniem krótkookresowym, które wykorzystywane jest praktycznie w każdym dziale przedsiębiorstwa do planowania bieżących działań. Dzięki wyznaczonej prognozie jest możliwe podejmowanie decyzji w zakresie produkcji, zaopatrzenia czy też finansów, Zasadniczym celem niniejszej pracy jest odpowiedz na pytanie o przydatność ilościowych metod wspomagania procesu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Chodzi tu przede wszystkim o metody prognozowania sprzedaży oparte na analizie szeregów czasowych oraz modelowaniu tych danych za pomocą szeregów ARIMA. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject szeregi czasowe pl
dc.subject prognozowanie sprzedaży pl
dc.subject modele analityczne pl
dc.subject modele autoregresyjne pl
dc.subject prognozowanie popytu pl
dc.subject szeregi czasowe ARIMA pl
dc.title Szeregi czasowe jako narzędzie prognozowania popytu w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy "X" pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info