Wykorzystanie wzorców projektowych w projektowaniu graficznego interfejsu użytkownika

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Flasiński, Mariusz
dc.contributor.author Środoń, Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-01-14T13:03:12Z
dc.date.available 2014-01-14T13:03:12Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3972
dc.description.abstract Graficzny interfejs użytkownika, ang. Graphical User Interface w skrócie GUI, służy do komunikacji pomiędzy użytkownikiem a komputerem. Łatwość i przystępność obsługi nawet dla użytkowników o małej znajomości komputera spowodowały, ze stał się on coraz bardziej powszechniejszy w dobie XXI wieku. Przytłaczająca większość dzisiejszych programów korzysta z niego, dlatego ze stał się coraz bardziej powszechniejszy. Dzisiejsze GUI uległy standaryzacji, dla zapewnienia takiej samej obsługi na różnych komputerach, każde GUI posiada większość tych samych cech, co znacznie ułatwia proces jego projektowania. Chociaż stworzone GUI dobrze spełniają swoja role w komunikowaniu się z użytkownikiem, proces tworzeniach nowszych i doskonalszych bibliotek do tworzenia GUI nie zmalał, ale rozwija się coraz bardziej. Należy pamiętać ze przemysł komputerowy należy do najszybciej rozwijający się. Kiedyś działające sprawnie komputerowe języki strukturalne zastąpiono coraz nowszymi i wygodniejszymi językami zorientowanymi na obiekty. Dały one impuls do coraz lepszego zapisu i implementacji zwykłych i złożonych aplikacji. Wpłynęło to również na lepsze udoskonalanie i rozszerzanie właściwości GUI. Następnie na bazie języków zorientowanych obiektowo wykształciły się wzorce projektowe, pomocne w projektowaniu i udoskonalaniu tworzenia aplikacji, i tym samym narzędzia do coraz lepszego budowania GUI opartego na obiektach. Praca ta przedstawia tym samym tworzenie szkieletu dla GUI, pokazuje zasadę tworzenia podstawowych obiektów i komunikacji miedzy nimi, aby w przyszłości sprawniej udoskonalać GUI w miarę potrzeb. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject wzorce projektowe pl
dc.subject graficzny interfejs użytkownika pl
dc.subject okno aplikacji pl
dc.subject szkielet aplikacji pl
dc.subject projektowanie pl
dc.subject okna dialogowe pl
dc.subject wieloplatformowość aplikacji pl
dc.title Wykorzystanie wzorców projektowych w projektowaniu graficznego interfejsu użytkownika pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info