Kluczowe czynniki sukcesu na polskim rynku e-biznesowym

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Bubula, Piotr
dc.date.accessioned 2014-01-15T10:50:34Z
dc.date.available 2014-01-15T10:50:34Z
dc.date.issued 2012-09-11 23:32:06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4039
dc.description.abstract Celem mojej pracy dyplomowej jest próba przedstawienia problematyki związanej z e-biznesem i znalezienie kluczowych czynników sukcesu uniwersalnych dla działalności w różnych branżach w sektorze e-biznesu. Badania zostały przeprowadzone w lipcu 2012 roku. Dane zostały zebrane ze źródeł pierwotnych. Wybrana metoda pomiaru to wywiad, techniką telefoniczną, gdzie narzędziem badawczym jest kwestionariusz. Badanie obejmowało przedstawicieli sektora MSP z okolic Limanowej i Nowego Sącza. Z punktu widzenia przedmiotowego badań podstawowymi obszarami są instrumenty oddziaływania przedsiębiorstw na rynek, warunki i rezultaty ich działania. W pracy wyodrębniono następujące cele: Celem poznawczym pracy jest próba systematyzacji pojęć i klasyfikacji modeli biznesowych występujących w e-biznesie. Cel praktyczny pracy sprowadza się do znalezienia kluczowych czynników sukcesu według polskich przedsiębiorców sektora e-biznesu. W obecnych czasach Internet stał się siłą napędzającą współczesną gospodarkę, dając niespotykane dotąd możliwości i szanse rozwoju państw, firm oraz osób prywatnych na całym świecie. Aby każdy podmiot indywidualny i grupowy mógł w jak największym stopniu wykorzystać tę szansę, trzeba poruszać i naświetlać problematykę e-biznesu, zwiększając tym samym świadomość jednostek. W nowej gospodarce nie ma bowiem miejsca na przedsiębiorstwa czy osoby nie panujące nad możliwościami Internetu. Potwierdziły się w badaniach obydwie hipotezy badawcze. Pierwsza z nich zakładała, że można wyłonić kluczowe czynniki sukcesu w e-biznesie niezależnie od branży, w której firma działa. Hipoteza II zakładała, że Polski e-biznes jest nadal słabo rozwinięty, można uznać, że większość polskich firm znajduje się w początkowej fazie rozwoju e-biznesu, występuje niska świadomość działalności na rynku e-biznesowym. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject e-biznes pl
dc.subject internet pl
dc.subject rozwój firmy pl
dc.subject sukces pl
dc.subject e-commerce pl
dc.title Kluczowe czynniki sukcesu na polskim rynku e-biznesowym pl
dc.title.alternative Key success factors of the Polish e-business market pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-14T13:25:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info