Analiza konkurencji na rynku samolotów pasażerskich zwykorzystaniem metod portfelowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Woźniak, Dariusz
dc.contributor.author Skrzydło, Szymon
dc.date.accessioned 2014-01-15T14:11:45Z
dc.date.available 2014-01-15T14:11:45Z
dc.date.issued 2012-09-05 07:03:58
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4064
dc.description.abstract Praca zawiera analizę portfelową dwóch głównych graczy na rynku dużych samolotów pasażerskich: Airbusa i Boeinga. Badania przeprowadzono na podstawie ofert produktowych oraz danych rynkowych z wykorzystaniem analiz portfelowych BCG i GE/McKinsey. W pracy przedstawiono zmiany w ofertach producentów oraz wpływ tych zmian na wyniki sprzedaży. Najważniejszy wniosek z pracy: budowanie przewagi na rynku samolotów pasażerskich odbywa się poprzez wprowadzanie do oferty samolotów, które nie mają swoich konkurencyjnych odpowiedników. Oba wykorzystane narzędzia badawcze, czyli macierze BCG i GE/McKinsey, doprowadziły do tego samego wniosku. Udowodniono, że przewaga Boeinga trwała na rynku do momentu zaoferowania przez konkurencyjnego Airbusa zupełnie nowego modelu A380 Super Jumbo. Wcześniej to Boeing posiadał jedyny w swoim rodzaju model 747 Jumbo Jet, który dawał mu przewagę. Wniosek ten wyciągnięto na podstawie zmian portfeli produktowych i wielkości sprzedaży poszczególnych modeli samolotów pasażerskich dostępnych na rynku w latach 1999 – 2010. pl
dc.description.abstract The paper contains a portfolio analysis of two major players in the market of large passenger aircrafts: Airbus and Boeing. The study was based on product offerings and market data with the use of BCG and GE / McKinsey portfolio analysis. The work presents changes in the offers of producers and how these changes affect sales results. The main conclusion from the work: building an advantage in the market for passenger aircrafts is done by offering aircrafts that do not have any competitive counterparts. Both research tools, the BCG and GE matrix / McKinsey, led to the same conclusion. It has been proven that Boeing took advantage of the market until Airbus offered brand new A380 Super Jumbo. Previously, Boeing had a unique model 747 Jumbo Jet, which gave him an edge. This conclusion was drawn on the basis of changes in the product portfolios and sales volumes of individual models of airliners on the market in the years 1999 - 2010. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject analiza portfelowa pl
dc.subject rynek samolotów pasażerskich pl
dc.subject Airbus pl
dc.subject Boeing pl
dc.subject konkurencja pl
dc.subject analysis of the portfolio pl
dc.subject market for passenger aircraft pl
dc.subject competition pl
dc.title Analiza konkurencji na rynku samolotów pasażerskich zwykorzystaniem metod portfelowych pl
dc.title.alternative The analysis of competition in the market for passenger aircrafts using the portfolio analysis pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-15T13:05:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info