Pomoc publiczna w sektorze mediów elektronicznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fornalczyk, Anna
dc.contributor.author Rogacz Marta
dc.date.accessioned 2014-01-16T22:25:54Z
dc.date.available 2014-01-16T22:25:54Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4145
dc.description.abstract Rynek mediów elektronicznych jest rynkiem stosunkowo młodym. Dopiero od niedawna toczą się dyskusje dotyczące jego regulacji prawnych, sytuacji konkurencyjnej, wysokich barier wejścia, nadzoru i kontroli państwowej. W Polsce do takich dyskusji włączono kwestię realizacji misji mediów publicznych oraz abonamentu, która to pomoc wykorzystywana w niewłaściwy sposób powoduje zakłócenia na rynku mediów państwowych i prywatnych. Pojawiają się pytania dotyczące wpływów z abonamentu przyznawanym jedynie nadawcom publicznym w momencie, gdy wysoko rozwinięte media komercyjne także realizują zadania związane z realizacją misji publicznej. Celem pracy jest analiza pomocy publicznej w sektorze mediów publicznych. Przedstawiono jej rodzaje i ekonomiczne podstawy stosowania oraz abonament radiowo-telewizyjny jako pomoc publiczną na rzecz mediów państwowych, a także Krajową Radę Radiofonii i Telewizji jako organ nadzorujący rynek mediów elektronicznych w Polsce. Dokonano charakterystyki rynku medialnego w Polsce z uwzględnieniem głównych jego graczy. Ukazuje ona wysoki rozwój mediów prywatnych oraz ich nieustanny rozwój, a także podkreśla ich zdolność do realizowania misji. Przedstawiono misję mediów publicznych, pytania z nią związane oraz kontrowersje, jakie budzi jej niesprecyzowana definicja. Opisano sytuacje które miały miejsce na rynku mediów elektronicznych w Europie związane z niewłaściwym wykorzystaniem pomocy publicznej, jaką jest abonament radiowo- telewizyjny. Przytoczono decyzję Komisji Europejskiej w sprawie duńskiego nadawcy publicznego. Praca podkreśla zasadność dokładnego sprecyzowania misji mediów, a także próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego powinny być przyznawane jedynie nadawcom publicznym. Takie rozwiązanie bowiem może spowodować nieuczciwą grę konkurencyjną na rynku medialnym. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject media publiczne pl
dc.subject pomoc publiczna pl
dc.subject rynek medialny pl
dc.subject finansowanie mediów publicznych pl
dc.subject misja nadawców publicznych pl
dc.subject nieuczciwa gra konkurencyjna pl
dc.title Pomoc publiczna w sektorze mediów elektronicznych pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info