Kształtowanie rozwoju przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jaki, Andrzej
dc.contributor.author Kasztelewicz Marek
dc.date.accessioned 2014-01-16T22:49:16Z
dc.date.available 2014-01-16T22:49:16Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4154
dc.description.abstract Rozwój w dłuższym okresie stanowi główny cel każdego przedsiębiorstwa, które ukierunkowane jest na sukces rynkowy. Oznacza on występowanie zmian jakościowych, które pozytywnie oddziałują na poszczególne obszary funkcjonalne danej jednostki gospodarczej. Rozwój powiązany jest ściśle ze wzrostem, jako kategorią ilościową odzwierciedlającą powiększanie ilości zasobów oraz skali działalności. Wzrost zapewnia przetrwanie organizacji i stwarza warunki dla permanentnego rozwoju. Opracowanie przez przedsiębiorstwo odpowiednich strategii działania związanych z rozwojem, wymaga określonych nakładów finansowych (kapitałowych), niezbędnych do ich realizacji. Wymiar finansowy podejmowanych przedsięwzięć wiąże się z procesem planowania finansowego, które jest narzędziem pozwalającym ustalić przyszłą sytuację finansowo – majątkową przedsiębiorstwa oraz umożliwiającym podejmowanie racjonalnych decyzji gospodarczych. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie problematyki rozwoju przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem jej aspektu finansowego, a także zaprezentowanie wybranych instrumentów i narzędzi badawczych służących kształtowaniu procesu rozwoju. Zaprezentowano dynamikę działalności gospodarczej oraz scharakteryzowano istotę i rodzaje zmian organizacyjnych, ich powiązanie z rozwojem organizacji, a także przedstawiono wybrane modele rozwoju. Opisano metody badania zdolności rozwojowych przedsiębiorstw oraz zaprezentowano proces projektowania strategii rozwojowej i procedurę budżetowania kapitałów. Zaprezentowano źródła finansowania przedsięwzięć rozwojowych z uwzględnieniem ich podziału na źródła własne i obce oraz przedstawiono wybrane instrumenty planowania finansowego. Dokonano charakterystyki prostych oraz dynamicznych metod oceny efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych oraz opisano nowoczesny i dynamiczny instrument zarządzania, jakim jest controlling strategiczny. Przedstawiono domenę działalności spółki „Ezis”, asortyment oferowanych usług oraz strukturę organizacyjną. Opisano marketingowy „wymiar” funkcjonowania spółki, tj. stosowane strategie marketingowe, obsługiwane grupy odbiorców oraz priorytety dyferencjacji usług, a także dokonano szczegółowej prezentacji wyników finansowych działalności spółki pochodzących z okresu lat 2001 – 2004. Dokonano analizy możliwości wzrostu i rozwoju badanego podmiotu stosując: analizę strategiczną i finansową, metodę SPACE oraz modele zrównoważonego wzrostu. Wskazano główne determinanty wzrostu i rozwoju oraz potencjalne opcje strategiczne dla spółki „Ezis”. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject źródła finansowania przedsiębiorstw pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject metoda SPACE pl
dc.subject zdolności rozwojowe spółki pl
dc.title Kształtowanie rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info