Wykorzystanie systemów zarządzania jakością na przykładzie firmy RABEN POLSKA Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tokarz, Krzysztof
dc.contributor.author Pasiut, Wojciech
dc.date.accessioned 2014-01-17T08:37:21Z
dc.date.available 2014-01-17T08:37:21Z
dc.date.issued 2013-07-31 23:42:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4181
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie znaczenia doskonalenia procesów związanych z systemem zarządzania jakością i sprawnością obsługi klientów jako czynników mających duże znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstwa usługowego na rynku. Podstawową tezę stanowi stwierdzenie, że podnoszenie jakości przyczyniają się do wzrostu wydajności pracy i efektywności. Główną inspiracją do podjęcia tematu były własne zainteresowania autora oraz wybrany kierunek studiów. Praca składa się z czterech rozdziałów podporządkowanych tematowi pracy. Rozdział pierwszy dotyczy podstawowych pojęć systemu zarządzania jakością. Rozdział drugi porusza problematykę związaną z przesłankami wdrożenia systemu jakości w przedsiębiorstwie. Rozdział trzeci związany jest z korzyściami wynikającymi z posiadania certyfikatu. Rozdział czwarty prezentuje przykład przedsiębiorstwa ze znakiem jakości – spółki Raben Spółka z o.o. Założony cel rozważań prowadzonych w pracy realizowano poprzez studia nad literaturą krajową oraz podstawowymi dla tematu danymi udostępnionymi przez przedsiębiorstwo Raben Sp. z o.o. W pracy zastosowano następujące metody badawcze: metodę analizy logicznej, analizy i krytyki piśmiennictwa, a także badania empiryczne przeprowadzone na podstawie danych i obserwacji badanego przedsiębiorstwa. Źródłami, z których czerpano były pozycje książkowe, czasopisma poświęcone istocie jakości. W pracy starano się jak najlepiej wykorzystać dostępne źródła oraz literaturę. Ze względu na dynamiczny rozwój poruszanej problematyki opierano się także na witrynach www, które dostarczały najświeższych informacji, często niedostępnych w innych źródłach. pl
dc.description.abstract The main point of this work is to present the importance of improving processes related to quality of management systems and efficiency of customer service as a factor of major competitiveness of the company in the market. The basic statement of it is, that the increasing the quality of work improves its efficiency and helps the employment growth. Main inspiration of this subject was the own author’s interests and chosen field of study. Diploma work contains four chapters subordinated to the main subject. The first is the basic concept of quality management system. The second chapter shows the implementation of evidence quality in the company. The Third chapter is related to the benefits of having a certificate. The fourth chapter presents an example of quality of the Raben corporation. Objective consideration of this work was done by studying available literature for this subject and basic dates from the Raben corporation. In diploma work the following researches are used : method of logical analysis, critique and analysis of the literature, and also empirical researches made on evidence and observations of the enterprise. The sources on hand for this work were books and magazines devoted to the essence of quality. In this diploma work attempted to present the all best available resources and literature for this subject. Because of dynamic development of the subject some newest information was based on the internet researches – which are still unavailable in other sources. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject certyfikacja systemu jakości pl
dc.subject podejście systemowe pl
dc.subject organizacja pl
dc.subject koncepcje zarządzania pl
dc.subject normy pl
dc.subject quality pl
dc.subject certification procedure pl
dc.subject systems approach pl
dc.subject organization pl
dc.subject management concepts pl
dc.subject standards pl
dc.title Wykorzystanie systemów zarządzania jakością na przykładzie firmy RABEN POLSKA Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative The use of quality management systems as an example of RABEN CORPORATION pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-16T15:04:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info