Przegląd wybranych narzędzi do modelowania i animacji na przykładzie modelu sceny "Arkadia"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Białas, Franciszek
dc.contributor.author Mazur, Maria
dc.date.accessioned 2014-01-17T10:30:28Z
dc.date.available 2014-01-17T10:30:28Z
dc.date.issued 2012-07-20 10:21:57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4193
dc.description.abstract Podstawowym pytaniem, jakie nasuwa się na samym wstępie, jest pytanie: Czym właściwie jest grafika trójwymiarowa? Odpowiedź wydaje się trywialna. „Grafika 3D (grafika trójwymiarowa) – nazwa jednej z dziedzin grafiki komputerowej, zajmującej się głównie wizualizacją obiektów trójwymiarowych. Nazwa pochodzi od angielskiego sformułowania Three-Dimensional Graphics.” We współczesnym świecie, grafika 3D odnosi coraz to większe sukcesy i śmiało można powiedzieć, że stała się nieodzownym elementem naszego życia. Celem pracy było stworzenie za pomocą dostępnych i popularnych narzędzi wirtualnego miejsca pełnego harmonii, ładu i spokoju. W literaturze takie miejsce nazwane jest "Arkadią". Próbując sobie wyobrazić takie miejsce, powróćmy myślami do przeszłości, gdzie ludzie żyli w otoczeniu przyrody i korzystali z wszelkich dóbr, w które środowisko przyrodnicze zostało wyposażone. Dlatego etap modelowania obiektów pracy rozpoczął się od mniejszych przedmiotów poprzez te większe w celu wypełnienia całego obszaru równomiernie. Na scenie w ten sposób poza domem i altanką, pojawiają się również mniej znaczące przedmioty. W pracy wykorzystano kilka dostępnych technologii modelowania i animacji 3D w celu zdobycia większej wiedzy, jak również sprawdzenia kompatybilności miedzy nimi. Oprogramowanie, jakie zostało użyte w pracy to: •3ds Max firmy Autodesk •Google SketchUp w wersji 8.0 •Adobe Photoshop CS5 •Adobe After Effects CS5 •oraz kilka pluginów. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject programy komputerowe pl
dc.subject animacja 3D pl
dc.subject grafika komputerowa pl
dc.subject wizualizacja komputerowa pl
dc.title Przegląd wybranych narzędzi do modelowania i animacji na przykładzie modelu sceny "Arkadia" pl
dc.title.alternative A review of selected modelling tools to design and animation on the example of the model scenes of "Arcadia" pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-01-17T09:21:29Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info