Przedsiębiorczość w warunkach "nowej gospodarki"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Malczak, Jan
dc.contributor.author Konieczny Lesław
dc.date.accessioned 2014-01-17T21:10:59Z
dc.date.available 2014-01-17T21:10:59Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4219
dc.description.abstract Najszybciej zdobywającymi nowych klientów technologiami końca XX wieku były Internet i telefonia komórkowa. Obydwie te dziedziny dotyczą rozwoju teleinformatyki w dwóch różnych, ale nieustannie zbliżających się aspektach. Upływ czasu pokazuje, że rozwój obydwu tych dziedzin i ich wspólnego jądra, mimo różnych perturbacji, nie zatrzymał się, a jedynie przybrał nieco bardziej przemyślany i ostrożny charakter. Właśnie w takim kontekście cywilizacyjnym narodził się cel niniejszej pracy jakim jest ocena przydatności rozwiązań elektronicznego biznesu w przedsiębiorstwie działającym w warunkach Nowej Gospodarki. Przez termin e-biznes należy rozumieć iż jest to forma działalności biznesowej wspartej przez nowoczesne technologie – Internet oraz informatyczne rozwiązania dla biznesu. Praca realizuje powyższy cel poprzez weryfikację w ramach badania porównawczego następujących hipotez. Związek między branżą a strukturą informatyczną w firmie oraz jeżeli taka korelacja zostanie wykazana - wpływ rodzaju działalności na sposoby i kierunki rozwoju infrastruktury informatycznej w firmie. W niniejszej pracy zostanie sprawdzona teza czy w ramach podmiotów gospodarczych objętych badaniem zdecydowano się na jakieś konkretne rodzaje wdrażania e-biznesu – informatyzacja lub internetyzacja (usieciowienie) – czy też równomiernie rozwijano obie koncepcje. Weryfikacja powyższych tez ma pozwolić odpowiedzieć na pytanie czy w rozwoju infrastruktury informatycznej w ramach organizacji działających w różnych branżach można wskazać jakieś wspólne obszary wdrożenia rozwiązań elektronicznego biznesu, czy też każda branża rozwija sferę informatyczną w sposób właściwy tylko sobie. Autor niniejszej pracy stara się również ustalić czy implementacja rozwiązań z zakresu informatyki ekonomicznej jest koniecznością wynikającą z rynkowego wzrostu organizacji czy raczej inicjatorem jej rozwoju. Ponadto w badaniu poszukuje się odpowiedzi na pytania czy elektroniczny biznes poprawia organizację i funkcjonowanie procesów wewnętrznych, jak również zwiększa elastyczność działania i skraca czas reakcji na sygnały napływające do organizacji z jej otoczenia. Wreszcie, ostatnim pytaniem jest, czy zastosowanie e-biznesu podwyższa szybkość i możliwości adaptacji organizacji na zmieniające się warunki rynkowe – a więc czy e-biznes jest czynnikiem zwiększającym konkurencyjność.Przedstawione powyżej tezy weryfikowane są w toku badania porównawczego trzech jednostek gospodarczych działających w trzech różnych branżach. Przeprowadzone w ramach niniejszej pracy badanie porównawcze stawia sobie za cel opis zjawisk natury jakościowej a nie ilościowej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject nowa gospodarka pl
dc.subject gospodarka oparta na wiedzy pl
dc.subject społeczeństwo informacyjne pl
dc.subject Internet pl
dc.subject gospodarka cyfrowa pl
dc.subject handel elektroniczny pl
dc.subject e-commerce pl
dc.subject e-biznes pl
dc.subject System Informatyczny Zarządzania (SIZ) pl
dc.subject Zintegrowane Systemy Informatycznego Zarządzania (ZSIZ) pl
dc.subject CRM pl
dc.title Przedsiębiorczość w warunkach "nowej gospodarki" pl
dc.title.alternative Business in the "new economy" pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info