dc.contributor.advisor |
Malczak, Jan |
|
dc.contributor.author |
Konieczny Lesław |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-17T21:10:59Z |
|
dc.date.available |
2014-01-17T21:10:59Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/4219 |
|
dc.description.abstract |
Najszybciej zdobywającymi nowych klientów technologiami końca XX wieku były Internet i telefonia komórkowa. Obydwie te dziedziny dotyczą rozwoju teleinformatyki w dwóch różnych, ale nieustannie zbliżających się aspektach. Upływ czasu pokazuje, że rozwój obydwu tych dziedzin i ich wspólnego jądra, mimo różnych perturbacji, nie zatrzymał się, a jedynie przybrał nieco bardziej przemyślany i ostrożny charakter.
Właśnie w takim kontekście cywilizacyjnym narodził się cel niniejszej pracy jakim jest ocena przydatności rozwiązań elektronicznego biznesu w przedsiębiorstwie działającym w warunkach Nowej Gospodarki. Przez termin e-biznes należy rozumieć iż jest to forma działalności biznesowej wspartej przez nowoczesne technologie – Internet oraz informatyczne rozwiązania dla biznesu.
Praca realizuje powyższy cel poprzez weryfikację w ramach badania porównawczego następujących hipotez. Związek między branżą a strukturą informatyczną w firmie oraz jeżeli taka korelacja zostanie wykazana - wpływ rodzaju działalności na sposoby i kierunki rozwoju infrastruktury informatycznej w firmie. W niniejszej pracy zostanie sprawdzona teza czy w ramach podmiotów gospodarczych objętych badaniem zdecydowano się na jakieś konkretne rodzaje wdrażania e-biznesu – informatyzacja lub internetyzacja (usieciowienie) – czy też równomiernie rozwijano obie koncepcje. Weryfikacja powyższych tez ma pozwolić odpowiedzieć na pytanie czy w rozwoju infrastruktury informatycznej w ramach organizacji działających w różnych branżach można wskazać jakieś wspólne obszary wdrożenia rozwiązań elektronicznego biznesu, czy też każda branża rozwija sferę informatyczną w sposób właściwy tylko sobie. Autor niniejszej pracy stara się również ustalić czy implementacja rozwiązań z zakresu informatyki ekonomicznej jest koniecznością wynikającą z rynkowego wzrostu organizacji czy raczej inicjatorem jej rozwoju. Ponadto w badaniu poszukuje się odpowiedzi na pytania czy elektroniczny biznes poprawia organizację i funkcjonowanie procesów wewnętrznych, jak również zwiększa elastyczność działania i skraca czas reakcji na sygnały napływające do organizacji z jej otoczenia. Wreszcie, ostatnim pytaniem jest, czy zastosowanie e-biznesu podwyższa szybkość i możliwości adaptacji organizacji na zmieniające się warunki rynkowe – a więc czy e-biznes jest czynnikiem zwiększającym konkurencyjność.Przedstawione powyżej tezy weryfikowane są w toku badania porównawczego trzech jednostek gospodarczych działających w trzech różnych branżach. Przeprowadzone w ramach niniejszej pracy badanie porównawcze stawia sobie za cel opis zjawisk natury jakościowej a nie ilościowej. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
nowa gospodarka |
pl |
dc.subject |
gospodarka oparta na wiedzy |
pl |
dc.subject |
społeczeństwo informacyjne |
pl |
dc.subject |
Internet |
pl |
dc.subject |
gospodarka cyfrowa |
pl |
dc.subject |
handel elektroniczny |
pl |
dc.subject |
e-commerce |
pl |
dc.subject |
e-biznes |
pl |
dc.subject |
System Informatyczny Zarządzania (SIZ) |
pl |
dc.subject |
Zintegrowane Systemy Informatycznego Zarządzania (ZSIZ) |
pl |
dc.subject |
CRM |
pl |
dc.title |
Przedsiębiorczość w warunkach "nowej gospodarki" |
pl |
dc.title.alternative |
Business in the "new economy" |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |