Analiza otoczenia firmy ubezpieczeniowej na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Nationale - Nederlanden Polska S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Kawka Iwona
dc.date.accessioned 2014-01-18T21:40:54Z
dc.date.available 2014-01-18T21:40:54Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4286
dc.description.abstract Od kilku lat funkcjonuje w Polsce konkurencyjny rynek usług ubezpieczeń na życie. Wraz z przemianami gospodarczymi zachodzącymi w naszym kraju, wzrostem zamożności społeczeństwa, a co za tym idzie poprawą warunków życia, zrodziła się potrzeba ochrony osiągniętego poziomu, nie tylko podczas wytężonej pracy zawodowej lecz także w okresie emerytalnym. Rzeczą naturalną staje się pragnienie zapewnienia sobie i najbliższym godziwych warunków życia w okresie wieku emerytalnego oraz zapewnienie maksymalnej ochrony sobie oraz swojej rodziny w przypadku zajścia zdarzenia losowego. Ponadto, ubezpieczenie na życie może być również jedną z wielu form oszczędzania pieniędzy. Tematem niniejszej pracy jest analiza otoczenia firmy ubezpieczeniowej na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Nationale- Nederlanden Polska S.A. Do analizy Towarzystwa oraz jego otoczenia wykorzystano następujące metody: analizę kluczowych czynników sukcesu, analizę pięciu sił Portera, analizę scenariuszy stanów otoczenia, analizę SWOT oraz opracowano mapę grup strategicznych. Przedstawiono ideę analizy strategicznej oraz jej metod, dotyczących analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego i analizy potencjału strategicznego przedsiębiorstwa. Opisano rynek ubezpieczeniowy w Polsce, jego historię, podmioty, regulacje prawne oraz dokonano charakterystyki rynku ubezpieczeń na życie w Polsce. Dokonano analizy potencjału Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Nationale –Nederlanden Polska S.A. i scharakteryzowano kluczowe czynniki sukcesu. Przeprowadzono analizę makrootoczenia z wykorzystaniem metody scenariuszów otoczenia oraz analizę konkurencji za pomocą pięciu sił Portera. Dokonano analizy SWOT oraz segmentacji rynku ubezpieczeń oraz opracowano mapę grup strategicznych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject rynek ubezpieczeniowy pl
dc.subject potencjał strategiczny przedsiębiorstwa pl
dc.subject produkty ubezpieczeniowe pl
dc.subject usługi finansowe pl
dc.title Analiza otoczenia firmy ubezpieczeniowej na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Nationale - Nederlanden Polska S.A. pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info