Rola Internetu w kształtowaniu wizerunku politycznego na przykładzie wyborów w 2011 roku-Ruch Palikota

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wojtas-Jarentowska, Kinga
dc.contributor.author Raczek, Agnieszka
dc.date.accessioned 2014-01-19T13:11:00Z
dc.date.available 2014-01-19T13:11:00Z
dc.date.issued 2012-07-11 23:11:27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4323
dc.description.abstract Tematem pracy jest kwestia kształtowania wizerunku politycznego za pomocą stosunkowo młodego kanału komunikacji wyborczej jakim jest Internet. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce zagadnienia związane z Internetem i kampanią w ten sposób prowadzoną są mało rozpowszechnione warto zastanowić się czy kwestie walki politycznej w wirtualnym świecie są odpowiednio wykorzystywane. Rozważania dotyczą czasu prowadzenia kampanii wyborczej w Polsce przed wyborami parlamentarnymi w 2011 roku przez ugrupowanie Ruchu Palikota. Celem pracy było wskazanie, że Internet ma istotne znaczenie w kształtowaniu wizerunku politycznego partii, zbadanie cech na jakie należy zwrócić uwagę przy tworzeniu internetowej kampanii wyborczej, ukazanie najważniejszych aspektów funkcjonowania partii czy polityka w świecie elektronicznym, jak również ukazanie jak w praktyce są one wykorzystywane przez twórców stron internetowych, blogów czy serwisów społecznościowych. W badaniach wykorzystano metody porównawcze, behawioralne oraz racjonalnego wyboru. Teza pracy brzmi: Internet ma znaczący wpływ na kształtowanie wizerunku politycznego partii. Rozważania oparte zostały na analizie stron internetowych, bloga Jakusza Palikota oraz serwisów społecznościowych. Dużo miejsca i czasu poświęcono prześledzeniu powyższych elementów internetowej kampanii wyborczej wraz z reakcjami użytkowników Internetu na zamieszczane przez sztab Ruchu Palikota treści. W pracy wykorzystana została również literatura z zakresu marketingu politycznego, politycznego public relations oraz badania przeprowadzone przez Centrum Badania Opinii Publicznej w kwestiach związanych z ilością, strukturą i wiekiem użytkowników Internetu oraz opracowania dotyczące wpływu samego Internetu na kwestie związane z polityką. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject wizerunek polityczny pl
dc.subject marketing polityczny pl
dc.subject polityka pl
dc.subject Internet pl
dc.subject serwisy społecznościowe pl
dc.subject public relations pl
dc.subject kampania wyborcza pl
dc.title Rola Internetu w kształtowaniu wizerunku politycznego na przykładzie wyborów w 2011 roku-Ruch Palikota pl
dc.title.alternative The role of the Internet in shaping the image based on the example of the political election in 2011-Palikot's movement pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-18T13:29:50Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info