Strategia Customer Relationship Management w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy na podstawie spółki akcyjnej ABG - Ster Projekt S.A. w Warszawie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Naruszewicz Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-01-20T21:59:32Z
dc.date.available 2014-01-20T21:59:32Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4416
dc.description.abstract Nieustanne ruchy zachodzące w gospodarce, globalizacja rynków oraz narastająca konkurencja doprowadziły do diametralnych zmian w aspektach tak zarządzania, jak i marketingu. Panaceum na sytuacje kryzysowe stała się miedzy innymi koncepcja zarządzania związkami z klientami, nazywana CRM (Customer Relationship Management). Nowe podejście marketingowe zajmuje istotne miejsce we współczesnym modelu zarządzania i odgrywa ważną rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Strategia CRM w połączeniu z technologią informatyczną tworzą unikatowe narzędzie w tworzeniu trwałych, owocnych więzi miedzy przedsiębiorstwem a klientem. Obecnie większość firm, które chcą profesjonalnie kształtować relacje z klientami opiera swe dziania właśnie na filozofii i systemach klasy CRM. Niniejsza praca ma an celu udowodnić przydatność tej metody. Przedstawiono istotę i rolę marketingu relacji, ewolucję marketingu, oraz istotę orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie, poruszono również zagadnienie porównania założeń tradycyjnego marketingu z marketingiem relacji a także aspekt marketingu relacji w odniesieniu do CRM. Nakreślono rys historyczny CRM, podano definicje, fundamentalne zasady oraz kluczowy aspekt pracy czyli proces przygotowania i implementacji CRM, a także korzyści wynikające z wdrożenia strategii i systemu CRM. Przedstawiono charakterystykę rodzajów CRM oraz aspektu funkcjonalności i zastosowania systemów CRM w przedsiębiorstwie. Opisano profil działalności badanej firmy oraz przedstawiono poszczególne etapy implementacji CRM w firmie ABG Ster- Projekt w Warszawie. Analiza etapów wchodzących w skład implementacji CRM pozwala zapoznać się z istotą funkcjonalności systemu oraz zasadami udanego wdrożenia. Wskazane zostały również korzyści płynące z faktu implementacji oraz uwypuklone zostały aspekty, które znalazły odbicie w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject orientacja marketingowa pl
dc.subject CRM pl
dc.subject marketing relacji pl
dc.subject proces informatyczny w zarządzaniu pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject wdrożenie CRM pl
dc.title Strategia Customer Relationship Management w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy na podstawie spółki akcyjnej ABG - Ster Projekt S.A. w Warszawie pl
dc.title.alternative Customer Relationship Management strategy in building competitive advantage of ABG – Ster Projekt S.A. in Warsaw en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info