Analiza zachowań konsumentów w sferze turystyki uzdrowiskowej na przykładzie osób wypoczywających w Wysowej-Zdroju

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Kukawska, Ewelina
dc.date.accessioned 2013-07-18T08:57:49Z
dc.date.available 2013-07-18T08:57:49Z
dc.date.issued 2010-07-09 11:37:22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/445
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza zachowań, opinii i postaw konsumentów wobec usług uzdrowiskowych i infrastruktury turystycznej miejscowości Wysowa-Zdrój. Przedmiotowa analiza będzie dotyczyć głównych powodów dla których wybierano pobyt w uzdrowisku, oceny walorów turystycznych i bazy turystyczno-uzdrowiskowej miejscowości, a także atrakcji z jakich korzystano podczas pobytu. W pracy postawiono następującą tezę: Wysowa-Zdrój jest bardzo atrakcyjnym miejscem pod względem wypoczynku i rekreacji, jednak kojarzona jest głównie z kuracją i usługami uzdrowiskowymi i powszechnie jest znana tylko z tych walorów. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział ukazuje podstawowe pojęcia związane z istotą zachowań konsumentów. Pokazano również z jakich głównych etapów składa się proces zakupowy. Następnie dokonano analizy wybranych modeli zachowań konsumenta oraz scharakteryzowano uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku. Rozdział drugi przybliża tematykę turystyki uzdrowiskowej oraz szczegółową charakterystykę usług uzdrowiskowych. Przeanalizowano również specyfikę zachowań konsumenckich turysty uzdrowiskowego wykorzystując dane statystyczne opracowane przez Główny Urząd Statystyczny i Instytut Turystyki. W trzecim rozdziale zawiera się charakterystyka uzdrowiska Wysowa-Zdrój, jego położenie geograficzne, rys historyczny regionu, walory przyrodnicze i krajobrazowe, kuracje uzdrowiskowe wykonywane w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego oraz przedstawiono atrakcje turystyczne tej miejscowości. Czwarty rozdział dotyczy metodologii i wyników badań własnych. Opisuje cel, problematykę badań, wybór metody i techniki badawczej, charakterystykę terenu badań i badanej próby oraz przebieg badań. Główny materiał badawczy, na którym opiera się ta praca został zebrany drogą sondażu ankietowego. Spostrzeżenia i wnioski, jakie nasunęły się w wyniku prowadzonych badań zamieszczono na końcu pracy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject uzdrowiska pl
dc.subject turystyka uzdrowiskowa pl
dc.title Analiza zachowań konsumentów w sferze turystyki uzdrowiskowej na przykładzie osób wypoczywających w Wysowej-Zdroju pl
dc.title.alternative Analysis of consumer behavior in the sphere of health tourism on the example of people resting in Wysowa-Zdrój pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-07-15T09:23:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info