Strategie przedsiębiorstw azjatyckich w dobie globalizacji na przykładzie Sun Taij

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Worwa Tomasz
dc.date.accessioned 2014-01-21T22:30:57Z
dc.date.available 2014-01-21T22:30:57Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4471
dc.description.abstract Do niedawna firmy z Hong Kongu, Korei czy Tajwanu nie stanowiły zagrożenia dla firm amerykańskich i europejskich. Od kilku lat Azjaci prowadzą dynamiczną ofensywę marketingową w Unii Europejskiej i USA, której efekty już są widoczne. Tygrysy azjatyckie w wielu dziedzinach dogoniły Japonię stawianą za wzór przedsiębiorczości i nie tylko. Do pełni sukcesu ich produktów brakuje im jeszcze jednej cechy, której nie zdołają kupić - prestiżu. Stałe podnoszenie jakości daje jednak szanse na poprawę wizerunku produktów azjatyckich. Celem niniejszej pracy jest wyłonienie czynników współczesnego umiędzynarodowienia biznesu oraz ukazanie procesu wejścia na rynki zagraniczne w obecnych warunkach gospodarczych i społecznych. Dlatego oprócz pewnej niezbędnej bazy teoretycznej praca stanowi również studium przypadku na przykładzie przedsiębiorstwa wywodzącego się z Tajwanu, wkraczającego w działalność międzynarodową. Przedstawiono teoretyczne zagadnienia związane z pojęciem globalizacji, jej przyczynami, czynnikami wywołującymi, konsekwencjami. Omówiono strategie stosowane przez firmy na rynkach zagranicznych, konkurencyjność, innowacyjność czy postawy etnocentryczne, mocno wpływające na powodzenie produktów firmy na nowym rynku. Poddano analizie podstawowe przesłanki realizacji strategii międzynarodowej przez pryzmat organizacji i zarządzania. Opisano tematykę prawnych aspektów funkcjonowania firm na rynku Unii Europejskiej oraz warunków społecznych. Przedstawiono historię rozwoju badanej firmy - Sun Taij (STT) - najważniejsze momenty w procesie dochodzenia do pozycji rynkowej oraz analizę strategicznych celów międzynarodowych. Opisano procesy organizacyjne takie jak struktura firmy, procesy zarządzania zasobami ludzkimi, a także bieżące strategie działania. Zidentyfikowano również czynniki sukcesu firmy na rynku międzynarodowym. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject umiędzynarodawianie pl
dc.subject rynek zagraniczny pl
dc.subject innowacyjność pl
dc.subject konkurencja pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject internacjonalizacja przedsiębiorstwa pl
dc.title Strategie przedsiębiorstw azjatyckich w dobie globalizacji na przykładzie Sun Taij pl
dc.title.alternative Strategies of Asian companies in the age of globalization based on Sun Taij en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info