Kontrolowane centra handlowe - istota i rozwój w świecie i w Polsce na przykładzie centrum Auchan w Mikołowie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Tomecka Justyna
dc.date.accessioned 2014-01-21T23:17:37Z
dc.date.available 2014-01-21T23:17:37Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4490
dc.description.abstract Kontrolowane centra handlowe, ich pojawienie się w świecie i w Polsce, rozpoczęło zupełnie nową dekadę w handlu. Możliwość robienia zakupów pod jednym dachem, szeroki wybór asortymentu oraz dodatkowe usługi oferowane przez centra stanowiły o ich sukcesie. Hipermarkety, będące przedmiotem niniejszej pracy, stanowią swoisty „magnes”, powodujący przyciąganie zarówno konsumentów, jak i inwestycji wokół powstającego hipermarketu. Celem niniejszej pracy jest próba pokazania istoty funkcjonowania tego typu ośrodka handlowego oraz próba dokonania analizy ich rozwoju w świecie i w Polsce. Przedstawiono zagadnienia dotyczące handlu i istoty jego funkcjonowania oraz wyboru lokalizacji będącej źródłem przewagi konkurencyjnej w handlu. Omówiono zagadnienia dotyczące istoty konkurencyjności w handlu, przedstawiono istotę funkcjonowania centrów handlowych oraz ich pierwowzór w postaci ulic handlowych. Scharakteryzowano także największe na świecie centra handlowe oraz przedstawiono zasady działania przedsiębiorstw na zasadzie klastrów - coraz bardziej popularnego sposobu na wspólne promowanie, inwestowanie oraz jednolitą politykę działań korzystną dla osób będących w gronie. Dokonano oceny perspektyw centrów handlowych na przykładzie Auchan w Mikołowie oraz przedstawiono wyniki badań na podstawie przeprowadzonych ankiet wśród grupy klientów Auchan. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject handel pl
dc.subject kontrolowane centra handlowe pl
dc.subject hipermarket pl
dc.subject klaster pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject handel detaliczny pl
dc.subject lokalizacja placówek handlowych pl
dc.title Kontrolowane centra handlowe - istota i rozwój w świecie i w Polsce na przykładzie centrum Auchan w Mikołowie pl
dc.title.alternative Shopping-malls – the concept and their development in the world and in Poland, the case of Auchan-Mikołów en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info