dc.contributor.advisor |
Śmigielska, Grażyna |
|
dc.contributor.author |
Tomecka Justyna |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-21T23:17:37Z |
|
dc.date.available |
2014-01-21T23:17:37Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/4490 |
|
dc.description.abstract |
Kontrolowane centra handlowe, ich pojawienie się w świecie i w Polsce, rozpoczęło zupełnie nową dekadę w handlu. Możliwość robienia zakupów pod jednym dachem, szeroki wybór asortymentu oraz dodatkowe usługi oferowane przez centra stanowiły o ich sukcesie. Hipermarkety, będące przedmiotem niniejszej pracy, stanowią swoisty „magnes”, powodujący przyciąganie zarówno konsumentów, jak i inwestycji wokół powstającego hipermarketu. Celem niniejszej pracy jest próba pokazania istoty funkcjonowania tego typu ośrodka handlowego oraz próba dokonania analizy ich rozwoju w świecie i w Polsce. Przedstawiono zagadnienia dotyczące handlu i istoty jego funkcjonowania oraz wyboru lokalizacji będącej źródłem przewagi konkurencyjnej w handlu. Omówiono zagadnienia dotyczące istoty konkurencyjności w handlu, przedstawiono istotę funkcjonowania centrów handlowych oraz ich pierwowzór w postaci ulic handlowych. Scharakteryzowano także największe na świecie centra handlowe oraz przedstawiono zasady działania przedsiębiorstw na zasadzie klastrów - coraz bardziej popularnego sposobu na wspólne promowanie, inwestowanie oraz jednolitą politykę działań korzystną dla osób będących w gronie. Dokonano oceny perspektyw centrów handlowych na przykładzie Auchan w Mikołowie oraz przedstawiono wyniki badań na podstawie przeprowadzonych ankiet wśród grupy klientów Auchan. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
handel |
pl |
dc.subject |
kontrolowane centra handlowe |
pl |
dc.subject |
hipermarket |
pl |
dc.subject |
klaster |
pl |
dc.subject |
marketing-mix |
pl |
dc.subject |
handel detaliczny |
pl |
dc.subject |
lokalizacja placówek handlowych |
pl |
dc.title |
Kontrolowane centra handlowe - istota i rozwój w świecie i w Polsce na przykładzie centrum Auchan w Mikołowie |
pl |
dc.title.alternative |
Shopping-malls – the concept and their development in the world and in Poland, the case of Auchan-Mikołów |
en |
dc.type |
masterThesis |
pl |