Wpływ oceny okresowej pracowników Biura Usług Turystycznych WACTUR na ich zachowania organizacyjne

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Bandyk, Bartłomiej
dc.date.accessioned 2013-07-18T09:23:53Z
dc.date.available 2013-07-18T09:23:53Z
dc.date.issued 2011-09-29 22:20:54
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/451
dc.description.abstract W pracy poddano ocenie jedną z funkcji personalnych przedsiębiorstwa jaką jest ocena okresowa pracowników. Dokonano analizy wpływu oceny okresowej na zachowania organizacyjne pracowników. Badania przeprowadzono wśród pracowników Biura Usług Turystycznych WACTUR w Nowym Sączu za pomocą kwestionariusza ankiety. Sformułowany problem badawczy oraz cele badań są powiązane z postawionymi hipotezami. Ocena okresowa pełni funkcję motywacyjną, wpływa na podnoszenie jakości świadczonych usług. Większość respondentów uważa, że ocena okresowa jest potrzebna w przedsiębiorstwie, gdyż ma wpływ na takie zachowania organizacyjne jak punktualność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków zawodowych oraz reprezentowanie firmy wśród klientów. Za podstawowy czynnik motywacyjny pracownicy uznali wynagrodzenie. Po dokonaniu analizy materiału badawczego można wysnuć następujące wnioski: 1. Samoocena pracowników często jest rozbieżna z oceną okresową. 2. Dla pracowników ze stażem pracy powyżej 5 lat ocena okresowa ma wpływ na zachowanie organizacyjne tzn. na prezencję, punktualność, godne reprezentowanie firmy. 3. Najważniejszą formą docenienia pracowników wyrażoną poprzez ocenę okresową jest premia. pl
dc.description.abstract The study assesses one of the functions that the company personnel is an interim evaluation of employees. An analysis of the impact of a periodic assessment of organizational behavior of employees. The study was conducted among employees of the Bureau Tourist Services WACTUR in Nowy Sącz using a questionnaire. Formulated research problem and research objectives are linked may make hypotheses. Interim evaluation serves as motivational influences on improving the quality of service. Most respondents believe that the interim evaluation is needed in the enterprise, because it has an impact on organizational behavior, such as punctuality, reliability in the performance of professional duties and representing the company among customers. The primary motivating factor for employees considered wages. After analyzing the research material you can draw the following conclusions: 1. Self-assessment of employees is often divergent from the interim evaluation. 2. For employees with seniority over 5 years, an interim evaluation has an impact on organizational behavior, i.e. the presence, punctuality, worthy of representing the company. 3. The most important form of employee appreciation expressed through periodic evaluation is a bonus. en
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject zachowania organizacyjne pl
dc.subject ocena okresowa pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject kwestionariusz ankiety pl
dc.subject human resource management en
dc.subject organizational behavior en
dc.subject interim evaluation en
dc.subject motivation en
dc.subject questionnaire survey en
dc.title Wpływ oceny okresowej pracowników Biura Usług Turystycznych WACTUR na ich zachowania organizacyjne pl
dc.title.alternative The impact of periodic staff evaluation Tourist Services Bureau WACTUR their organizational behavior pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-07-15T08:56:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info