Celem pracy są teoretyczne rozważania na temat istoty, struktury i zasad opracowywania planu marketingowego, a także opracowanie planu marketingowego dla Odcinka Specjalnego „Dunajec". Plan marketingowy to nowoczesne narzędzie marketingowe, służące do wskazywania kierunku działań organizacji, tak, aby były one spójne. Wszystkie te działania powinny składać się na większe przedsięwzięcie i dzięki temu przynosić lepsze rezultaty. Na potrzeby projektowanego planu marketingowego przeprowadzono badania marketingowe, w których metodą badawczą była ankieta. Badania przeprowadzono wśród osób związanych z wędkarstwem. Wyniki badań pozwoliły na opracowanie planu marketingowego dla OS „Dunajec". Realizacja planu pozwoli na efektywniejsze wykorzystanie możliwości badanego obiektu. Wdrożenie planu ułatwi dotarcie do większego grona potencjalnych klientów OS „Dunajec", zachęci do odwiedzenia łowiska wędkarzy i ich rodzin. Spełnienie planu pozwoli na pełną prezentację możliwości i atutów odcinka.
Aim of this study is to develop a marketing plan for the fishery ―”Dunajec”. A marketing plan is an innovative marketing tool, used to indicate the direction of the organization's actions, so these actions are consistent. All these actions should create a larger project and deliver better results. To create the plan, marketing research was conducted using a research tool, which is a questionnaire. The study was conducted among persons connected with fishing. The results allowed us to develop a marketing plan for the fishery "Dunajec". Implementation of the plan will allow for more efficient use of this object. Implementation of the plan will help to reach a larger audience of potential clients for fishery "Dunajec", will encourage anglers and their families to visit the fishery. The fulfillment of the plan will allow for a full presentation of the possibilities and advantages of the fishery.