Elementy erotyzmu i nieuczciwej reklamy wpływające na jej efektywność

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Sołtysik Macin
dc.date.accessioned 2014-01-24T13:31:29Z
dc.date.available 2014-01-24T13:31:29Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4615
dc.description.abstract Wykorzystywanie elementów erotycznych w reklamie jest obecnie popularnie stosowane gdyż według powszechnej opinii należą one do bodźców najskuteczniej oddziałujących na odbiorców. Pojawiają się one zarówno w sposób jawny, jak i w formie dyskretnych podtekstów. Erotyzm wykorzystywany jest do sprzedaży produktów bynajmniej niezwiązanych ze sferą seksualności człowieka, takich jak jogurty, grzejniki, cygara czy oczywiście samochody. Jego różnorodne formy, począwszy od niewinnego erotyzmu, przez delikatną erotykę po mocne, często wulgarne lub niesmaczne żarty można znaleźć we wszystkich mediach. Erotyzm stał się powszechny. Środki masowej komunikacji oparte na przekazie obrazkowym zdominowane zostały przez reklamy często przekraczające obowiązujące kanony estetyczne, utrwalających stereotypowe poglądy, często ocierające się o kicz czy pornografię. Agresywne reklamy oddziałują przede wszystkim na zmysły odbiorcy i powierzchowne emocje angażując potencjalnego klienta przede wszystkim na poziomie pozaintelektualnym. Na podstawie analizy przekazów reklamowych można dojść do wniosku, iż erotyzm jako jedyny z tematów interesujących współczesnego człowieka zachował moc przyciągania uwagi. Czy rzeczywiście odbiorcom przekazu reklamowego nie przeszkadza fakt, iż często są to powielane, mało oryginalne motywy na granicy dobrego smaku, mające za zadanie przede wszystkim prowokować? Niniejsza praca magisterska ma na celu przybliżenie zarówno społecznych jak i prawnych aspektów wykorzystywania erotyzmu w praktykach reklamowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject reklama pl
dc.subject efektywność reklamy pl
dc.subject komunikacja pl
dc.subject przekaz pl
dc.subject erotyzm pl
dc.subject erotyzm w reklamie pl
dc.subject nieuczciwa reklama pl
dc.subject ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji pl
dc.subject dobre obyczaje pl
dc.subject reklama ukryta pl
dc.title Elementy erotyzmu i nieuczciwej reklamy wpływające na jej efektywność pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info