Rola i znaczenie przedstawicieli handlowych na rynku artykułów spożywczych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Paliwoda-Matiolańska, Adriana
dc.contributor.author Chwastowicz, Tomasz
dc.date.accessioned 2014-01-25T10:48:22Z
dc.date.available 2014-01-25T10:48:22Z
dc.date.issued 2012-05-16 19:01:14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4676
dc.description.abstract Praca dąży do przybliżenia złożoności rynku spożywczego ze szczególnym naciskiem na stronę marketingową. Związane jest to z usytuowaniem firmy w przestrzeni konkurencyjnej, w której musi funkcjonować oraz strategią działania umożliwiającą jej zyskanie przewagi nad kluczowymi konkurentami. W rozdziale pierwszym przedstawiono charakterystykę rynku spożywczego. Ukazano podstawowe różnice pomiędzy rynkiem dóbr konsumpcyjnych a rynkiem dóbr przemysłowych. W dalszej części rozdziału przedstawiono strategie, jakimi kierują się przedsiębiorcy funkcjonujący na omawianym rynku i jak ważny jest jej odpowiedni dobór. Rozdział ten ma również za zadanie wyjaśnienie terminu merchendisingu i wytłumaczenie jaką funkcję merchendising pełni w pracy przedstawiciela handlowego. Drugi rozdział koncentruje się na problematyce związanej z dystrybucją. Cel założony w tej części pracy to budowanie długofalowych relacji z klientami jako jedno z głównych i najistotniejszych zadań przedstawicieli handlowych. Dobre przygotowanie przedstawicieli handlowych to wizytówka firmy działająca na rynku. Rozdział trzeci to część badawcza, ukazująca działalność gospodarczą na rynku spożywczym na podstawie Grupy Maspex Wadowice. Przedstawiono historię powstania i rozwoju Maspexu, asortyment oferowany przez firmę. Ukazano strukturę organizacyjną działu sprzedaży firmy Maspex i rozmieszczenie w niej zasobów ludzkich, oraz określono miejsce i rolę działu sprzedaży w Grupie Maspex Wadowice. Rozdział czwarty skupia się na przedstawieniu funkcjonowania działu sprzedaży w firmie. Przedstawiono zadania i rolę przedstawicieli handlowych w Grupie Maspex Wadowice. Opisano funkcjonowanie i ocenę przedstawicieli w Maspexie. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject artykuły spożywcze pl
dc.subject merchandising pl
dc.subject marketing pl
dc.subject strategie marketingowe pl
dc.subject przedstawiciel handlowy pl
dc.title Rola i znaczenie przedstawicieli handlowych na rynku artykułów spożywczych pl
dc.title.alternative The role and importance of a sales representative in the food market pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-24T14:17:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info