Analiza barier w zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwie na przykładzie hotelu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Kowacz, Igor
dc.date.accessioned 2014-01-26T11:08:11Z
dc.date.available 2014-01-26T11:08:11Z
dc.date.issued 2012-04-17 18:20:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4764
dc.description.abstract W niniejszej pracy podjęto próbę analizy barier, na które napotykają przedsiębiorstwa hotelarskie próbujące wprowadzić systemy zarządzania wiedzą. W pracy przedstawiono również sposoby zwalczania barier, a także metody przeciwdziałania im. Analizy dokonano za pomocą kwestionariusza, wśród szeregowych pracowników oraz osobno wśród kadry menedżerskiej trzech wybranych hoteli z których dwa są hotelami sieciowymi, a jeden jest hotelem nie zrzeszonym w sieci. Wyniki badań pozwoliły na częściowe potwierdzenie założonych w pracy hipotez. Po analizie porównawczej otrzymanych wyników, w pracy przedstawiono z jakimi barierami napotykają się badane przedsiębiorstwa i ukazały jak duże są różnice pomiędzy hotelem sieciowym, a hotelem prywatnym. Po dokonanej analizie i zinterpretowaniu wyników w pracy zostały zamieszczone rekomendacje na przyszłość dla badanych hoteli, które mają na celu umożliwienie zminimalizowania wpływu barier w zarządzaniu wiedzą na poprawne działanie systemów zarządzania wiedzą oraz powinny wyeliminować możliwość powstania nowych barier, które mogłyby tym procesom zagrozić. pl
dc.description.abstract The present study was to analyze the barriers faced by companies trying to enter the knowledge management systems. The paper presents the ways to combat the barriers, and ways to counteract them. The analysis was conducted using a questionnaire, among employees - and separately among the managerial staff of three selected hotels of which two are hotels chain, and one is a hotel not associated in chain network. The results allowed us to partially confirm the hypotheses assumed in the work. After a comparative analysis of the results, the paper presents the barriers which face the surveyed enterprises, and showed how big are the differences between the hotel network, a private hotel. After analyzing and interpreting of study there were included recommendations for the future of surveyed hotels, which are designed to enable minimize the impact of barriers to knowledge management for correct operation of knowledge management systems, and should eliminate the possibility of creating new barriers that could jeopardize the process. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject wiedza pl
dc.subject bariery pl
dc.subject hotelarstwo pl
dc.subject kwestionariusz pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject management pl
dc.subject knowledge pl
dc.subject barriers pl
dc.subject hotel service pl
dc.subject questionnaire pl
dc.subject analysis pl
dc.title Analiza barier w zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwie na przykładzie hotelu pl
dc.title.alternative Analysis of barriers to knowledge management in the company as hotel example pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-26T10:27:21Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info