Wpływ reklamy na konsumentów w oparciu o analizę postaw Polaków wobec reklamy zewnętrznej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dołhasz, Magdalena
dc.contributor.author Kolano Magdalena
dc.date.accessioned 2014-01-26T11:39:38Z
dc.date.available 2014-01-26T11:39:38Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4771
dc.description.abstract Jednym z narzędzi, przy pomocy którego przedsiębiorstwo chce dotrzeć do klientów i nakłonić ich do kupna swoich produktów jest reklama. W celu przekonania jak największej liczby konsumentów korzysta się z różnych rodzajów reklamy, wśród których znajduje się także reklama zewnętrzna nazywana outdoorem. Celem niniejszej pracy jest systematyka pojęć dotyczących reklamy zewnętrznej, ukazanie wpływu tego rodzaju reklamy na konsumentów, opierając się o informacje wtórne i pierwotne. W pracy przedstawiono konsumenta jako głównego podmiotu rynku, opisano istotę oraz różne definicje konsumenta, modele które prezentują zachowania konsumentów, fazy, role, typy zachowań jakie towarzyszą klientom w trakcje podejmowania decyzji o zakupie wybranych przez siebie produktów. Zaprezentowano metody, za pomocą których badane są zachowania konsumentów oraz czynniki mające wpływ na te zachowania. Zdefiniowano pojęcie reklamy, scharakteryzowane zostały cele oraz funkcje, jakie spełnia reklama. Dokonano podziału reklamy ze względu na różne kryteria brane pod uwagę przy jej klasyfikacji, wśród których znajduje się również reklama zewnętrzna (outdoor). W celu przedstawienia specyfiki reklamy zewnętrznej zostały przedstawione jej różnorodne nośniki oraz opisane ich wady i zalety. Opisano metody pomiaru reklamy zewnętrznej oraz sposobów, przy pomocy których można zwiększać siłę reklamy. Przedstawiono prezentację rodzajów agencji reklamy zewnętrznej, po której umieszczony jest kodeks postępowania w dziedzinie reklamy zewnętrznej oraz opisane prawo formalne outdooru. Dokonano analizy rozwoju polskiego rynku reklamy zewnętrznej na podstawie wybranych kampanii reklamowych oraz przedstawiono analizę odbioru reklamy zewnętrznej przez mieszkańców małych miejscowości. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject konsument pl
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama zewnętrzna pl
dc.subject outdoor pl
dc.subject rynek reklamy zewnętrznej pl
dc.subject odbiór reklamy zewnętrznej pl
dc.title Wpływ reklamy na konsumentów w oparciu o analizę postaw Polaków wobec reklamy zewnętrznej pl
dc.title.alternative The influence of advertising on the consumer based on an analysis of the Polish people's attitude to outdoor adverts. en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info