Zarządzanie jakością

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Soboń, Janusz
dc.contributor.author Sowa, Radosław
dc.date.accessioned 2014-01-26T12:25:09Z
dc.date.available 2014-01-26T12:25:09Z
dc.date.issued 2012-07-27 20:40:11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4787
dc.description.abstract Sytuacja na rynkach światowych ulega nieustannie zmianie. Coraz bardziej rozpowszechnia się zainteresowanie jakością, która gwarantuje przedsiębiorstwom konkurencyjność. Wiąże się ona z zaspokajaniem potrzeb ludzkich, które wciąż się rozwijają. Wg normy ISO 8402 zarządzanie jakością to wszystkie działania z zakresu zarządzania, które decydują o polityce jakości, cechach i odpowiedzialności, a także ich realizacji w ramach systemu jakości za pomocą takich środków jak planowanie jakości, sterowanie jakością, zapewnienie jakości i doskonalenie jakości. Wraz z upływem czasu i rozwojem środków produkcji i technologii zmienia się podejście do spraw jakościowych. W celu sprostania wymaganiom jakościowym firmy często sprowadzają specjalne systemy zapewnienia jakości. Najbardziej znane z nich oparte są o normy międzynarodowe ISO serii 9000, które dzięki profesjonalnemu i kompleksowemu opracowaniu, pozwalającemu zastosować się we wszystkich rodzajach firm, niezależnie od ich wielkości, czy też działalności. W poniższej pracy podjęto próbę przeprowadzenia oceny procesu kontroli jakości w P.P.H.U. Centrum. Jako metodę analizy użyto modelu PEMM (Process and Enterprise Maturity Model). Model ten to nowy system pozwalający menedżerom zrozumieć, sformułować i ocenić wysiłki zmierzające do transformacji opartej na procesach. Pozwala ustalić, które zdolności organizacyjne lub elementy umożliwiające realizację procesów należy rozwijać. pl
dc.description.abstract Situation on world stew-pans undergoes change unceasingly. It more and more more spreads interest the quality which guarantees enterprises competitiveness. She joins from satisfying human needs, which develop continually. According to norm the ISO 8402 management the quality this all the management working with range which decide about policy of quality the features and the responsibility, and also their realization in frames of system of quality for help such centres how the planning the quality, steering the quality, assurance of quality and the improvement the quality. Together with with outflow of time and the development of centres of production and the approach changes to qualitative matters the technology. In aim matching import the qualitative requirements of firm the special systems of assurance of quality often. The most well-known with them they be leaning about norm international ISO series 9000, which thanks professional and complex study, permitting to apply in all kinds of firms, independently from their size, or else activity. The test of execution of opinion of process of control quality in following work was undertaken in P. P. H. U. Centrum. It model as method of analysis was used was PEMM (Process and Enterprise Maturity Model). To understand model this this new permitting managers system, to formulate and to estimate aiming to leaning on processes transformation efforts. It permits to establish, which organizational abilities or one should unreel the enabling the realization of processes elements. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject audit pl
dc.subject ISO pl
dc.subject PEMM pl
dc.subject quality pl
dc.subject quality management pl
dc.title Zarządzanie jakością pl
dc.title.alternative Quality management pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-26T11:24:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info