Abstract:
Pojawienie i rozpowszechnienie się Internetu przyczyniło się do powstania nowych modeli biznesu. Coraz częściej zaczęto stosować pojęcia e-biznes, e-commerce, e-rynek. W wielu krajach wirtualna rzeczywistość staje się nieodłącznym elementem życia organizacji, zmienia metody pracy, prowadzenia firmy oraz sposoby komunikowania się. Globalna sieć stworzyła bowiem możliwość sprawniejszego przepływu informacji oraz kontaktu między firmą a klientem, pracodawcą a pracownikiem. Użytkownicy sieci mogą za jej pomocą docierać do informacji, dzięki którym przyspieszają swoje działania i decyzje, elektronicznie wypełniają formularze, a także tworzą zewnętrzne grupy dyskusyjne. Internet staje się również coraz bardziej popularnym medium wykorzystywanym w procesie rekrutacji personelu. Rekrutacja on-line jest szeroko stosowana w krajach zachodnich, w Polsce jednak zaczęto się nią posługiwać od niedawna. Pierwsze internetowe serwisy pracy powstały dopiero w 1998 r. Pomimo tego, ta forma rekrutacji zdobywa coraz większą popularność. Wynika to między innymi z faktu, że zarówno pracodawcy jak i poszukujący pracy dostrzegli korzyści związane z jej zastosowania. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie procesu rekrutacji on-line. Dokonana analiza ma za zadanie określić jej formę, zasady funkcjonowania oraz rolę internetowych serwisów pracy w tym procesie. Poruszane zagadnienia stanowią syntezę najważniejszych informacji związanych z tą tematyką.